La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha apuntat que construir una pista sobre el mar a l'aeroport del Prat tindria un gran efecte, fet pel qual descarta aquesta opció. "La pista sobre el mar té una afectació més agressiva. Hem de buscar la solució més realista", ha exposat. La proposta de construir una pista d'aterratge al mar per ampliar el Prat ha estat molt criticada d'ençà que va sortir a la llum.
Per la seva banda, Sánchez ha assegurat que no ha arribat cap proposta al Ministeri de Transports en relació amb ampliar el Prat amb una pista sobre el mar. Tanmateix, ha recordat que qualsevol proposta ha de complir "escrupolosament" els requisits ambientals de la Comissió Europea (CE). Segons ha afirmat, la CE diu que quan hi ha infraestructures que són necessàries es poden afectar espais, però sempre que s’introdueixin compensacions. "Això és el que també plantejava Aena. El pla suposava renaturalitzar i fer un espai de protecció més gran del que hi ha ara", ha defensat en referència a la Ricarda. Finalment, també ha remarcat que tot plegat no s'ha de plantejar mai com una competència entre Barajas i el Prat i que el projecte d'Aena "rebat la suposada priorització de Barajas".
Reivindicant la gestió del govern espanyol
La ministra ha assenyalat la "desinversió" que ha afectat el conjunt d'infraestructures de Catalunya i ho ha atribuït als governs del PP. "El 2018 ens vam trobar amb 10 anys de desinversió i ara ho intentem revertir", ha afegit. També ha valorat les licitacions i adjudicacions que s'estan fent i que, segons ha dit, garanteixen les execucions futures. En aquest sentit, ha afirmat que "l'escenari i la situació de Catalunya d'aquí dos o tres anys seran radicalment diferents dels que tenim ara".
La ministra assegura que ella defensa que s'ha d'invertir a Catalunya per evitar el deteriorament de les infraestructures i no per lluitar contra l'independentisme. "És veritat que això ha nodrit el relat del victimisme, però jo amb això soc molt contundent: prou ja de victimisme, i més ara quan s’està invertint i el que volem és que Catalunya sigui un motor d’Espanya", ha conclòs.
Les propostes de Foment: pista marina
La comissió de Foment del Treball sobre l'ampliació de l'aeroport del Prat ja té sobre la taula nou propostes amb projectes diferents per millorar la infraestructura. Entre les opcions que treballen hi ha també la de construir una pista marina de 3,5 quilòmetres davant la costa catalana. "No ens pararem aquí, encara ens queden cinc mesos i pot ser que rebem alguna proposta més. Això reforça el nostre estudi i tot el que podem concloure", ha ressaltat el responsable d'aquest grup, Lluís Moreno. Per la seva part, el president de la patronal, Josep Sánchez Llibre, ha promès que les conclusions d'aquest equip dibuixaran l'aeroport "més verd del món, el més ecològic".