La jutgessa del Jutjat d’Instrucció núm. 21 de València ha rebutjat la querella presentada contra el policia infiltrat en el moviment social de València,  només un mes després que dues activistes la presentessin. Les dues dones, vinculades al Moviment Popular Valencià, es van querellar contra l'agent, amb qui van tenir relacions afectives durant els anys 2020 i 2021 i també contra els seus superiors jeràrquics i contra el Ministeri de l'Interior com a responsable civil subsidiari. Fa només unes setmanes, el titular del Ministeri, Fernando Grande-Marlaska, defensava aquestes infiltracions, assegurant que s'actuava conforme la llei. Alerta Solidària ha informat sobre la decisió de la jutgessa Nieves Molina Gasset, que ha titllat de "ràpida i terrible". "Amb una interlocutòria inadmet la querella perquè considera que no hi ha fets delictius, ni de tortures, ni de lesions ni de revelació de secrets", expliquen. 

L’advocada de les dues dones afectades ja ha presentat un recurs de reforma davant la jutgessa, al·legant que negar les mínimes diligències d’investigació frustren tota possibilitat de saber la veritable figura jurídica del policia infiltrat, i si aquest comptava amb la pertinent habilitació legal. D’altra banda, expliquen des d'Alerta Solidària, l'advocada "es referma en l’argumentació de la tipicitat dels delictes tot concloent que pertoca obrir la fase d’instrucció".

"Col·lectius socials, radicals i violents"

Per rebutjar la querella la jutgessa valenciana s'empara en la resolució de l'Audiència Provincial de Barcelona, que va ratificar la inadmissió de la querella pel cas de l'infiltrat en el barri de Sant Andreu. El de policia mallorquí que es feia dir Daniel Hernández va ser el primer cas d'infiltracions policials que es va fer públic. Se'l acusava de delictes d'agressió sexual, tortures, contra la integritat moral, descobriment i revelació de secrets i contra l'exercici dels drets cívics. En la resolució, el tribunal va sostenir que no tot dany implica un delicte i que no hi havia cap indici "que l'Estat ordenés o aprovés, o recolzés, que el querellat tingués relacions sexuals”.

Molina Gasset va més enllà dels arguments de l'Audiència Provincial de Barcelona i assegura que la infiltració d'aquest agent està justificat per la seua tasca de recollir informació de "col·lectius socials radicals i violents". Des d'Alerta Solidària retreuen a la jutgessa que no enumeri "quins són els fets que li permeten amb tanta gratuïtat atribuir aquests adjectius a entitats veïnals com Cuidem Benimaclet, el Centre Social l’Horta o l’espai de coordinació Entre Barris". 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!