El regidor del PSC de Rubí ha demanat perdó per les seves polèmiques paraules sobre el català, després de tot el rebombori dels últims dies. En una carta enviada a la premsa local aquest dissabte, el primer tinent d'alcalde de Rubí, responsable d'educació i filòleg de professió, Víctor García, ha reconegut que les apreciacions fetes al ple "no van ser en absolut encertades". D'una banda, García va assegurar que una regidora d'Alternativa Unitat Popular (AUP) tenia una "visió protoimperialista" per defensar que l'ajuntament havia de fer una aportació econòmica a La Bressola. "És fruit de la bona relació que tinc amb la companya regidora i que de vegades ens porta a tenir una dialèctica hiperbòlica i contextualitzada a la situació, però que no aporta res positiu per la meva part", ha explicat.

D'una altra banda, el regidor va dir que el català "no és el mateix que el valencià o el mallorquí", ja que "sintàcticament tenen diferències grans". "És un altre desencert, ja que volia referir-me —amb molt poca fortuna— a les varietats dialectals. De fet, quan vaig veure que ni era l'objecte del debat ni me'n sortia, vaig voler tallar el tema", ha admès ara. Així doncs, ha estat clar i ha defensat que "tot és català, filològicament, i en tots els aspectes que es considerin, amb les seves varietats diatòpiques".

Ni idea de 'blaveros'

García ha reconegut que aquest no és el seu "àmbit d'actuació ni d'investigació": "Puc dir que, tot i amb una mica de vergonya, desconeixia fins i tot si existia un debat sobre aquesta qüestió, i fins i tot el terme blaveros, que mai havia escoltat". "Per tant, agraeixo les indicacions que alguns (...) m'han pogut donar sobre el tema. No és, ja ho he dit, el meu àmbit i no seré jo qui vingui a provocar un debat que no existeix", ha afegit.

Per acabar, el regidor ha reivindicat la seva catalanitat: "Soc nascut a Sant Boi de Llobregat, i en conseqüència català: aquí he treballat sempre i aquí tinc tota la meva família. M'estimo el meu país, els seus costums i la seva llengua. De fet, tinc el nivell C2 (no sense esforç, he de dir!). Gaudeixo de l'Esbart Dansaire de Rubí, dels Pastorets i de totes les activitats culturals (moltes) que desenvolupem al nostre municipi". "Com diu el molt honorable senyor president (Salvador) Illa, crec que la llengua catalana és el centre de gravitació de l'educació a Catalunya, on podem gaudir de dues llengües, o més. Tinc —tenim— la sort i la capacitat de poder llegir a Góngora, Martorell i Carbó", ha conclòs, abans d'insistir: "Finalment, demanar-li les més sinceres excuses a tothom que es va sentir ofès o ferit: mai ha sigut la meva intenció. He après. Des de Rubí continuarem impulsant, com ja fem, polítiques per impulsar i protegir la llengua i fer-la més forta".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!