Renfe insisteix als seus treballadors que continuarà sent l'operadora de la nova empresa de Rodalies. Això és el que es desprèn d'un vídeo enviat per la mateixa Renfe als seus treballadors, en el qual el director general d'organització i talent de l'empresa pública, Lucas Calzado, explica l'acord entre l'operadora, els principals sindicats i el govern espanyol. "Renfe continuarà sent l'operador de la xarxa de transports de Rodalies a través d'una nova empresa dependent de Renfe VIajeros denominada Rodalies de Catalunya donant així participació a l'exercici de les competències pròpies de la Generalitat de Catalunya i mantenint, per tant, la integritat de l'empresa Renfe, l'aplicació del Conveni Col·lectiu de Renfe i les condicions laborals i, per descomptat, el manteniment de les càrregues actuals de feina", diu Calzado al vídeo al qual ha tingut accés El Nacional.cat. 

 

Del vídeo es pot desprendre que els treballadors mantindran les mateixes condicions laborals com fins ara han tingut a Renfe i que la nova empresa serà una filial. Precisament, aquest mes de març la Generalitat havia de fer públic els estatuts de la nova empresa, que, segons diu l'acord amb els sindicats, estarà constituïda per 50,01% de l'Estat espanyol, amb el consell d'administració majoritari per part de la Generalitat i amb una direcció independent del grup Renfe. De fet, això és el que va aprovar el Parlament de Catalunya el passat dijous a través d'una proposta de resolució d'Esquerra Republicana i el PSC.

Tot i que no està escrit enlloc, tant socialistes com republicans emmarquen el fet que l'Estat tingui la majoria de l'accionariat a un fet provisional per garantir els treballadors. L'objectiu dels republicans és que la nova empresa acabi sent 100% catalana i que aquesta transició duri uns dos anys. Un altre dels elements que van acordar els sindicats amb el govern espanyol i Renfe, és que Adif continuï sent la propietària i la gestora de les infraestructures, tot i que inicialment havia de passar a mans d'Ifercat. Un element que també s'emmarca en un procés transitori, per això. 

En el vídeo publicat per Renfe, Calzado explica que al grup hi ha fins a 17.000 treballadors, dels quals 1.000 són de mercaderies, 3.400 de tallers i 1.800 de Rodalies. Amb tot, també reivindica una millora de la política comercial, un nou model de centre de gestió d'operacions i la millora de la qualitat del manteniment del parc, així com més futur i més feines per als professionals d'aquest àmbit. "Amb l'aportació d'un nou soci industrial que millorarà la nostra posició internacional, aprofitant precisament la seva implantació a tot el món i contractant a Renfe per un període de fins a 20 anys", afirma. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!