El senador de Compromís Carles Mulet ha decidit denunciar la falta de trànsit que circula per la Radial 3 que connecta Castelló de la Plana amb Madrid, i ho ha fet d'una forma ben diferent. Mulet s'ha gravat conduint un vehicle per aquesta via per demostrar fins a quin punt és fantasmagòrica. Durant l'estona que Mulet condueix per la Radial 3, el que al vídeo són tres minuts -uns sis quilòmetres-, es pot apreciar com no hi ha cap cotxe en els dos carrils en direcció a Madrid. Cap a la costa sí que en passa algun, dos camions i un turisme.
El vídeo arriba just després que s’anunciés que el govern espanyol rescatarà algunes vies espanyoles deficitàries, entre elles aquesta, i que l'operació costarà un 5.000M d'euros. Mulet denúncia, doncs, que es gastin diners per rescatar aquestes vies "innecessàries" perquè no hi passen cotxes, enfront de la concorreguda AP-7 per la qual "no hi ha diners". A més, el diputat de Compromís denuncia que ja s'ha pagat diverses vegades el seu cost amb els diners recaptats als peatges, i que haurien d'acabar les concessions.
"Per aquesta autopista sense trànsit sí que hi ha diners per al rescat. En canvi, per l'AP-7, que utilitza moltíssima gent, no hi ha diners", denuncia el diputat. L'autopista AP-7 uneix tota la costa est de la península, des de la Jonquera fins a Algesires, i és molt utilitzada pels ciutadans, degut a la falta d'alternatives per autovies públiques. Mulet, a més, denuncia els elevats preus dels peatges de les autopistes a València, igual que a Catalunya, enfront dels baixos preus de les radials madrilenyes.
Crítiques
De fet, Mulet no és l'únic que ha posat el crit al cel davant la mesura del govern espanyol. També ho ha fet el Govern en la roda de premsa posterior al consell executiu d'aquest matí. La portaveu, Neus Munté, ha criticat que l'estat rescati les radials de Madrid "quan aquí no podem pagar ni les infraestructures necessàries".
▶️ #Portaveu @neusmunte:“Estat anunciava rescat d'autopistes radials de Madrid quan aquí no podem pagar ni les infraestructures necessàries” pic.twitter.com/KsuzHcIUqb
— Govern. Generalitat (@govern) 13 de diciembre de 2016
Unes critiques que se sumen a les que han fet molts ciutadans a través de les xarxes socials. Aquest usuari, per exemple, es queixa que després de "45 anys pagant el peatge de Vilassar (Maresme)", ara hagi de pagar el de Guadalajara "sense passar-hi", ja que es pagaran a través dels impostos.
45 anys pagant peatge de Vilassar i ara només ens falta pagar el de Guadalajara sense passar-hi #Marxem ?https://t.co/gELnmpbiCp
— Jaume Clapes (@JaumeClapes) 12 de diciembre de 2016
Un altre usuari, en canvi, ho ha denunciat mostrant la falta de trànsit de la via, i ho acompanya d'un comentari ben irònic:
La radial 3 d Madrid a pleno rendimiento... pic.twitter.com/C6tkquIBFC
— Xavier Abad MdG (@XavierAbadMdG) 14 de marzo de 2015
Radials espanyoles, vias de doble sentido? Vias sinsentido. #MarcaEspana
O aquest altre, que també es queixa de la falta de trànsit, però amb una imatge comparativa amb l'AP-7.
Para los catalanes, la ventaja que tiene la autopista de la izquierda sobre la de la derecha es que para pagar peaje no hace falta ni ir. pic.twitter.com/6MyVz3Aeqa
— Manuel García (@Candeliano) 12 de diciembre de 2016