500 'amics' en només dos dies. Aquesta és la quantitat de seguidors que ha aconseguit el cap de llista d'ERC al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, en el seu perfil de Snapchat. De fet, és el primer candidat a les eleccions del 26-J que se suma a aquesta xarxa social de moda.
A més, els primers continguts que ha penjat, com ara un vídeo amb el republicà Joan Tardà, s’han viralitzat en altres xarxes com Twitter, després que els usuaris fessin una captura de pantalla. Precisament, cal tenir en compte que una de les peculiaritats és que els continguts a Snapchat desapareixen pocs segons després de fer-se públics.
Rufián penjarà vídeos, fotos i missatges del dia a dia que no es veuen habitualment. De moment, ja ha penjat diversos vídeos i continguts en exclusiva pels seus seguidors d’Snapchat, com les primeres imatges del spot de precampanya que avui s'ha fet públic.
Snapchat i política
L'aplicació Snapchat, llançada al setembre del 2011, és la xarxa social de moda. Utilitzada principalment per usuaris molt joves, menors de 24 anys, la principal característica d’aquesta aplicació mòbil és que permet enviar vídeos i/o fotografies, anomenats "snaps", que s'esborren automàticament al cap de deu segons, amb missatges o sense. També permet aplegar diversos espetecs en "històries", que es mantenen vives 24 hores.
De fet, la xarxa ja ha entrat en força a les primàries dels Estats Units, on s’està utilitzant com un canal més per arribar als votants més joves. Bernie Sanders, Hillary Clinton o Ted Cruz són alguns dels candidats que més l’han utilitzada. I ara, en la política catalana, el primer en prendre nota d'aquesta eina, ha estat Gabriel Rufián, habitual de les xarxes socials i sobre tot Twitter.
ERC també s'hi apunta
Només uns dies abans, Esquerra Republicana, seguint amb la seva aposta per potenciar la comunicació digital i la seva presència a la xarxa, i més de cara a les eleccions del 26-J, també va obrir canal a Snapchat i va esdevenir també la primera formació d'àmbit nacional en ser present en aquest xarxa.