L'alcalde de Caldes de Malavella (Selva), Salvador Balliu, deixa el càrrec i abandona la política activa després de 26 anys perquè creu que és "el moment de tancar etapa". Balliu ha afirmat que no ha pres la decisió per "cap motiu econòmic ni personal" sinó perquè "ja en té prou" i considera que ha arribat el moment de deixar pas. "Podria esperar a finals de mandat, però no volia arribar-hi perquè sempre he pensat que quan en tingués prou ho deixaria; no em mou cap motiu econòmic ni personal i ha estat un privilegi haver pogut servir al poble durant tots aquests anys", subratlla. En una publicació a les xarxes socials Balliu ha assegurat que "Caldes de Malavella és el meu poble, i em sento profundament honorat d’haver-lo pogut servir com a alcalde".
De tot el seu pas pel consistori de Caldes ha destacat haver aconseguit tirar endavant la nova escola i l'institut, i també agraeix "tot el suport" que va rebre arran de l'episodi amb els ocupes. L'alcalde renunciarà al càrrec en un ple extraordinari el pròxim 28 de març, i Junts, que governa en minoria, proposarà que el relleu sigui el primer tinent d'alcaldia, Sergi Mir. La seva acta l'ocuparà Pere Oliveras, que ja havia estat regidor amb ell durant el primer i el segon mandat en què Balliu també ho era.
14 anys a l'alcaldia de Caldes
Salvador Balliu fa 26 anys que forma part del món de la política i 14 que ocupa l'alcaldia a Caldes. L'any 1995 va entrar de regidor al consistori, sota les sigles de CiU, i es va estar fins al 2007. Després de les eleccions municipals del 2011, va ocupar el càrrec de batlle, i des d'aleshores l'ha revalidat en totes les eleccions. Durant 10 anys, entre el 2003 i el 2013, va ser president del Consell Comarcal de la Selva. A més, ha format part del consell de direcció de l'empresa SUMAR, del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i ha estat president de Nora S.A. (l'empresa que gestiona la recollida de residus a la comarca).
Balliu es defineix com un alcalde dels "de tota la vida", i com a exemple, explica que cada dia surt de casa mitja hora abans d'entrar a l'Ajuntament, perquè està avesat al contacte tu a tu amb els veïns. "És moment de fer un pas al costat i prendre una de les decisions personals més importants de la meva vida", insisteix. "Tanco una etapa per començar-ne una altra perquè després de tots aquests anys, també m'ho mereixo", explica Balliu, dient que a partir d'ara es dedicarà a la seva empresa i que, sobretot, allò que més trobarà a faltar serà "el dia a dia".
Salvador Balliu, que ja ha fet saber la decisió a la resta de grups del consistori ha destacat que sempre s'ha sentit "molt recolzat" durant tots aquests anys. "He rebut suport dels meus, del personal de l'ajuntament i de la gent del poble", subratlla, posant l'accent en què "un alcalde passa un examen cada quatre anys, i que la gent et torni a donar confiança ha estat important tant per a mi com per al meu equip".
Les aportacions al poble
L'alcalde marxa deixant un ajuntament "sanejat i amb un endeutament baix". De tots aquests anys, en destaca haver aconseguit la construcció de l'escola nova, la Benaula, i l'institut. I aquí, recorda que el consistori va fer una donació "a fons perdut" de mig milió d'euros al Departament perquè tirés endavant les obres. L'alcalde de Caldes admet que, durant tots aquests anys, han passat "moltes anècdotes" i tant "coses bones com dolentes", però que sempre s'han superat "amb nota alta". No amaga que l'episodi en què va amenaçar uns ocupes amb una destral, i que va acabar amb un judici en què el van absoldre, el va "afectar anímicament". Però també agraeix "el gran suport" que va rebre davant el que era "una injustícia". "Al cap de dotze hores em van dir que ja podia plegar, però en realitat l'afectat i l'amenaçat vaig ser jo, perquè em van ocupar la casa després de molt sacrifici", explica Balliu, subratllant que l'episodi va servir perquè, a través de la seva persona, es posés en relleu "un problema".