Avaries i inundacions a Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental) després que l'Ajuntament del municipi n'assumís la gestió de l'empresa pública de l'aigua a principis d'any. Els santquirzencs denuncien les incidències que han patit aquests últims dies amb el servei d'abastiment d'aigua, i és que només la setmana passada es van comptabilitzar fins a 16 fuites d’aigua (11 de les quals, simultànies), amb afectacions que van obligar a tallar el subministrament i deixar la meitat dels veïns sense aigua potable durant quatre dies. Les queixes dels habitants, algunes de les quals anaven acompanyades d'imatges dels incidents, han omplert les xarxes socials. Divendres passat, el consistori va assegurar que s'havia restablert el servei, després de repartir garrafes d'aigua potable per als veïns que es van veure afectats pels talls en el subministrament.
Problemes amb el servei de l'aigua a Sant Quirze del Vallès
El 3 de gener, l'Ajuntament de Sant Quirze va municipalitzar la gestió de l'aigua, que va passar a mans de l'empresa pública SQVaigua. A banda dels talls i incidències en el servei, molts dels veïns del municipi critiquen a les xarxes socials la manca d'informació oficial per part del consistori i les deficiències a l'hora d'atendre els afectats. A més, alguns assenyalen la llarga sequera que travessa Catalunya des de fa més d'un any i miren amb incredulitat les imatges d'inundacions al bell mig del poble arran de les incidències. La situació va escalar fins al punt que els veïns es van reunir entre esbroncades i xiulets amb l'alcaldessa, Elisabeth Oliveras (ERC), i el gerent de la nova empresa municipal, Xavier Ludevid, que van traslladar la responsabilitat a l’antiga concessionària, CASSA, que ha gestionat el servei d’aigües durant 20 anys.
Quatre dies sense aigua potable
El consistori argumenta que les avaries s'han produït arran de l'envelliment de la xarxa d'infraestructura d'aigües, cosa que l'empresa CASSA ha negat. Per part seva, han assegurat que l'única cosa que ha canviat en els darrers mesos és l'empresa que gestiona el servei, i han criticat que l'Ajuntament només hagi autoritzat l’execució de 166.000 € d’inversió per a millores en la xarxa en els darrers 5 anys. La Federació d’Associacions de Veïns de Sant Quirze del Vallès ha fet públic un comunicat denunciant que, durant els últims 20 anys, “l’Ajuntament de torn va limitar les inversions a la xarxa a canvi de no apujar preus”. “Ara, ens trobem amb un Ajuntament més preocupat en municipalitzar el servei que en fer les coses bé”. El comunicat també denuncia els problemes de la nova empresa municipal amb la facturació i l’atenció als clients: “quan truques al telèfon (que no és de trucada gratuïta, com marca la llei), surt un contestador. I si entres a la web, indica que no hi ha incidències”, denuncien.