El secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez Pomar, rebutja el traspàs total de Rodalies a la Generalitat perquè assegura que el servei seria menys eficient: "el control de la xarxa és més eficient si hi ha un únic administrador de la infraestructura ", ha apuntat.
Ha contestat així a la petició de la Generalitat, que amb el suport dels ajuntaments, ha traslladat al ministeri. L'escenari: la l'XXI Trobada d'Economia de S'Agaró (Girona).
Així mateix, ha afirmat que el govern central té en compte l'atenció a les "infraestructures necessàries" a Catalunya quan decideix les inversions, i que té intenció i consciència d'atendre les infraestructures de la Mediterrània per la seva població i activitat econòmica.
Ha retret crítiques "simplistes" al Corredor Mediterrani en diversos fòrums, quan ha adduït que es tracta d'un tema molt complex, exemplificant que era més fàcil canviar l'ample ibèric per ample internacional de construir un tercer fil per mantenir els dos tipus de via, però això hagués impedit el trànsit de trens d'ample ibèric i el transport de mercaderies cap a l'interior de la Península.
Ha assegurat que en el desplegament del Corredor Mediterrani "no hi ha un problema de manca de recursos assignats, sinó de retenció de material i problemes en alguns contractes per desacord amb el contractista en l'execució de l'obra".
En el seu discurs, Gómez Pomar ha exposat que la limitació de recursos per la crisi requereix un esforç suplementari en l'anàlisi cost-benefici i rendibilitat de les inversions en infraestructures a Espanya, i ha lamentat que "sorgeixen massa incidències durant l'execució d'obres" .