Sílvia Orriols s'ha pronunciat després del 'no' de Junts a la moció de censura, anunciat aquest dimarts. "No faré sang d'això, perquè ja tinc el que volia...", ha expressat la líder d'Aliança Catalana en una piulada d'aquesta tarda. I ha afegit: "Només us puc dir que em sento orgullosa de ser la batllessa de Ripoll. I que m'escarrassaré de valent per fer-me digna de la vostra confiança". En una piulada anterior, Orriols ha considerat que durant aquesta jornada "hi ha hagut un pols... i l'ha guanyat Ripoll".
L'alcaldessa ha estat molt activa a les xarxes socials aquest dijous, dia clau per a la possible moció de censura contra ella. A un missatge del matí sobre el vistiplau del Govern a la moció, ha dit: "El PSOE té Madrid i té Barcelona. Ara vol Ripoll... Però el bressol de Catalunya és nostre!". "Potser és hora que deixin de parlar les cúpules dels partits polítics i els periodistes, i parli Ripoll", ha manifestat, en una altra piulada que anava acompanyada d'un fragment d'un programa de TV3 amb declaracions de veïns.
Aquest dimecres, en declaracions a RAC1, l'alcaldessa ha explicat que tenia esperança que els grups municipals no es posessin d'acord amb la moció de censura i ha comentat que aquest dimarts al matí va veure "captures de pantalla de missatges de whatsapp on gent d'ERC acusava Junts de 'tremolor de cames'". Per això, Orriols explica que ja es veia a venir que no acabarien votant a favor de la moció. De la mateixa manera, Sílvia Orriols ha anunciat que es presentarà un altre cop a les eleccions municipals de 2027.
Preguntada per si la marxa enrere de Junts podria facilitar futurs acords, Orriols ha volgut deixar clar que Aliança Catalana "no té deutes amb ningú". "La nostra posició política no flaquejarà. Qui ens ha atorgat el govern de Ripoll és el poble i no Junts", ha defensat. La líder d'Aliança Catalana ha admès que, al final, s'ha donat l'escenari perfecte per a ella. I ha negat que hagi tingut la voluntat de deixar de governar la capital del Ripollès. "Prefereixo ser considerada alcaldessa de Ripoll que diputada d'un parlament autonòmic i autonomista", ha dit.
El 'no' de Junts i les reaccions de l'oposició
Jordi Turull ha escenificat el 'no' a la moció de censura a Orriols amb altres companys de Junts i ha defensat que volen "guanyar a les urnes, no als despatxos". Així mateix, han avisat que combatran el discurs d'Aliança Catalana i que creuen que els "governs Frankenstein" no funcionen.
En canvi, ERC, el PSC i la CUP han carregat contra Junts per la decisió: "El pacte estava tancat, han tingut por". Tots tres partits han denunciat que els de Carles Puigdemont s'hagin despenjat del pacte per fer fora Orriols de l'alcaldia de Ripoll.