Spotify hi ha tornat. Després de suggerir fa unes setmanes a un usuari català, a través d'un algoritme incomprensible, que escoltés l'himne feixista de Cara al sol, i per la qual cosa no va demanar disculpes, aquest cop sí que ho ha fet però per "la molèstia" que suposa a una persona d'Aragó haver escoltat 30 segons d'anuncis en català. Segons la denúncia de la usuària @anaaivarg, el compte de la qual ha estat esborrat, li havia aparegut un anunci del carnet jove de La Caixa. "Per què estant a Saragossa haig d'escoltar 30 segons d'anuncis en català?", s'ha queixat, pregunta a què el compte oficial de l'aplicació a Espanya ha respost: "Hola Ana. Sentim les molèsties. Pots dir-nos de quina falca es tracta? Una salutació".
Més tard, des del compte de l'aplicació musical s'han disculpat amb els usuaris que s'han queixat en el que diuen que és "una confusió":
@miquelangelraga 1: Hola. Los anuncios están segmentados por distintas zonas geográficas y sólo queríamos comprobar que la zona en la que...
— Spotify España (@SpotifySpain) February 12, 2016
Catalanofòbia a les xarxes
Malauradament la catalanofòbia a les xarxes socials, tal com va apuntar el Síndic de Greuges en el seu informe del 2015, no és "inusual i aïllada", sinó tot el contrari. I és que, segons explicava Rafael Ribó, "les xarxes s'han convertit en un terreny de cultiu de la catalanofòbia".