Els trens entre Barcelona i Maçanet (la Selva) ja circulen per la futura estació de la Sagrera. Un tren circula per dins de l'estructura de la futura estació de la Sagrera a Barcelona. El nou traçat té una longitud de 1,98 km, des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dona accés a l'estació de Barcelona-El Clot-Aragó.
El ministre de Transports, José Luis Ábalos, ha lloat l'obra a través de twitter: "Últimes proves perquè avui circulen els primers trens per l'estació de La Sagrera, a Barcelona. Aquesta fita és un pas més a la modernització i la transformació ferroviària de Catalunya".
El PSOE reitera que "el govern d'Espanya segueix complint amb els seus compromisos". No obstant, els talls, els retards i les deficiències de Rodalies continuen sent una constant i la crítica més reiterada dels usuaris. Sobretot amb la pandèmia on s'ha qüestionat la seguretat sanitària dels vagons.
Últimas pruebas para que hoy circulen los primeros trenes por la estación de La Sagrera, en Barcelona. Este hito es un paso más en la modernización y en la transformación ferroviaria en Catalunya. pic.twitter.com/1oFraR1xHO
— José Luis Ábalos (@abalosmeco) December 8, 2020
A través de les xarxes, han circulat diferents vídeos d'aquest nova estació.
🛤️ Ya han pasado los primeros trenes de la línea de Barcelona- Mataró--Maçanet por el interior del túnel de La Sagrera. Es el primer gran hito en el avance de la construcción de esta gran infraestructura pic.twitter.com/Nj3eVGveI5
— DeleGobCataluña (@DeleGobCataluna) December 8, 2020
Amb una inversió propera als 280 milions d'euros, Adif explica que el pla inclou sis actuacions a executar entre 2020 i principis de 2021. Entre les més destacades hi ha la implantació de l'ample internacional entre Castellbisbal i Vila-seca, el trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet a l'interior de l'estructura de la futura estació de la Sagrera (inaugurada avui), o la nova configuració de l'esquema de vies de Barcelona-Sants.
També destaca la reconstrucció de el pont del riu Tordera, la protecció davant temporals marítims a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet i la rehabilitació integral de l'túnel de Toses.