Els trens entre Barcelona i Maçanet (la Selva) ja circulen per la futura estació de la Sagrera. Un tren circula per dins de l'estructura de la futura estació de la Sagrera a Barcelona. El nou traçat té una longitud de 1,98 km, des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dona accés a l'estació de Barcelona-El Clot-Aragó.
El ministre de Transports, José Luis Ábalos, ha lloat l'obra a través de twitter: "Últimes proves perquè avui circulen els primers trens per l'estació de La Sagrera, a Barcelona. Aquesta fita és un pas més a la modernització i la transformació ferroviària de Catalunya".
El PSOE reitera que "el govern d'Espanya segueix complint amb els seus compromisos". No obstant, els talls, els retards i les deficiències de Rodalies continuen sent una constant i la crítica més reiterada dels usuaris. Sobretot amb la pandèmia on s'ha qüestionat la seguretat sanitària dels vagons.
A través de les xarxes, han circulat diferents vídeos d'aquest nova estació.
Amb una inversió propera als 280 milions d'euros, Adif explica que el pla inclou sis actuacions a executar entre 2020 i principis de 2021. Entre les més destacades hi ha la implantació de l'ample internacional entre Castellbisbal i Vila-seca, el trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet a l'interior de l'estructura de la futura estació de la Sagrera (inaugurada avui), o la nova configuració de l'esquema de vies de Barcelona-Sants.
També destaca la reconstrucció de el pont del riu Tordera, la protecció davant temporals marítims a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet i la rehabilitació integral de l'túnel de Toses.