El relleu al capdavant del programa FAQS de TV3 ha tornat a planar aquest divendres en la sessió de control a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Preguntat per la caiguda d’audiència des de l’arribada de Cristina Puig, el director de la cadena, Vicent Sanchis, ha dit que és aviat per fer balanç, però ha suggerit que “alguna gent ha desconnectat del programa per una interpretació equívoca del que ha passat”.
Sanchis també ha matisat que el canvi de presentadora respongués a “fer un gir cap a l’entreteniment”, com havia defensat anteriorment, i ha reiterat que “respecta” i que “el van convèncer” els criteris de la productora per fer el canvi. També s’ha mostrat “preocupat”, en el seu cas, per “la quantitat de falsedats que han corregut respecte a aquest canvi” i ha recordat que ja ha explicat en diverses ocasions el raonament de la productora al respecte, que està lluny de certes “conclusions que no s’adeqüen a la realitat” i que circulen “a les xarxes socials”, ha lamentat.
“Això ha tingut repercussió”, ha admès Sanchis abans de concloure: “Vull pensar que alguna gent ha desconnectat del programa per una interpretació que crec equívoca del que ha passat allà. I espero que hi hagi més setmanes per demostrar a aquelles persones que aquelles teories conspiratives no són realitat”.
Resposta a Alfonso Guerra
Per altra banda, Sanchis ha reclamat als líders polítics que en les seves “absolutament legítimes” opinions polítiques tinguin en compte “el seu to i el seu abast”. El director de TV3 s’ha referit així a les darreres manifestacions de l’exvicepresident del govern espanyol Alfonso Guerra, en què va assegurar que TV3 és “el verdader càncer de Catalunya”, o quan va assegurar que els periodistes de TV3 “han entregat la seva ànima al dimoni secessionista”. “En el cas d’Alfonso Guerra, ni el to ni l’abast eren els adequats”, ha reblat Sanchis.
La greu situació de l'audiovisual
Per altra banda, la presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, ha aprofitat la sessió per defensar que cal que la Corporació pugui recuperar el seu paper de motor de la indústria audiovisual catalana amb una aportació d’ingressos suficient: “És molt important que puguem recuperar el paper fonamental d’impuls del sector audiovisual a Catalunya amb noves inversions, per això calen més recursos”.
En aquest sentit, Llorach ha recordat que, per al 2019, la CCMA haurà d’afrontar els efectes de la nova llei de l’IVA i dels decrets sobre retribucions al sector públic, que són 23,5 milions de despesa afegida en situació de pròrroga pressupostària i després d’una reducció del 32% dels recursos disponibles: “Aquests fets, juntament amb la davallada dels ingressos publicitaris, comprometen els recursos de la CCMA i la capacitat d’inversió en continguts i en innovació tecnològica”. En aquest sentit, ha recordat la necessitat de disposar d’un nou Mandat marc del sistema públic audiovisual per poder aprovar un Contracte programa adaptat a les necessitats i reptes actuals.