L'exlletrat del Tribunal Constitucional Joaquín Urias ha afirmat que no deixar publicar el nomenament dels consellers seria "molt similar a un cop d'Estat" per part del govern espanyol. El jurista ha destacat que aquest es tracta d'un acte reglat i, per tant, l'executiu de Rajoy no pot tenir poder de decisió.
No publicar en el boletín oficial el nombramiento de los consellers sería algo muy similar a un golpe de Estado.
— Joaquín Urias (@jpurias) May 20, 2018
Es un acto reglado. El encargado de dar la orden de publicación no tiene ningún margen de decisión.
Una vez publicado se puede recurrir, eso sí https://t.co/Lq2kATGUFs
L'exlletrat ha indicat que els actes administratius els aprova l'òrgan competent i ha remarcat que l'encarregat d'enviar l'acte al butlletí corresponent no pot usurpar la competència de decidir. Tanmateix, ha explicat que, un cop publicat, l'Estat ho podria recórrer.
Urias ha il·lustrat el seu argumentari: "És com si el motorista encarregat de portar una Llei al BOE perquè la publiquin es posi a llegir-la i a canviar el que li sembla inconstitucional. O com si es quedés amb el text i la llei no es publiqués". "Seria una barbaritat. Una alteració total del sistema. Un disbarat", ha sentenciat.
Los actos administrativos los aprueba el órgano competente y se publican para su entrada en vigor. El encargado de envíar el acto al boletín correspondiente no puede usurpar la competencia de decidir sobre los actos. Sería una barbaridad. Una alteración total del sistema.
— Joaquín Urias (@jpurias) May 20, 2018
¡Es como si el motorista encargado de llevar una Ley al BOE para que la publiquen se pone a leerla y a cambiar lo que le parece inconstitucional! O se queda con el texto y la ley no se publica. ¡Un disparate!
— Joaquín Urias (@jpurias) May 20, 2018