Representants de les plataformes Dignitat a les Vies, Trens Dignes a l'Ebre i el Priorat i Mercaderies per l'interior s'han reunit aquest dijous amb els partits (tots menys l'extrema dreta) al Parlament de Catalunya per traslladar-los les seves reclamacions i denuncies pel que fa a Rodalies, coincidint amb el tall al túnel de Roda de Berà que ha generat encara més traves als usuaris del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre per agafar el tren. També aquest dijous, el Parlament ha aprovat dues mocions de Junts per Catalunya i d'Esquerra Republicana en les quals s'insta al Govern, entre altres mesures, a reforçar el servei de la R2 Sud al matí direcció Barcelona i a la tarda cap a Sant Vicenç de Calders, coincidint amb els horaris de més afluència de passatgers i amb l'horari d'entrada i sortida de la feina. També que hi hagi trens més llargs en aquest recorregut, ja que molt sovint els usuaris han de fer aquest trajecte a peu dret i anxovats per la manca d'espai als vagons.
Des de la sala de premsa del Parlament després de reunir-se amb els grups, han celebrat que aquestes mesures hagin tirat endavant, però no s'ha mostrat gaire confiat que tingui efectes reals entre els usuaris: "Reclamem que això realment tingui incidència. Que actuïn perquè això realment ens solucioni els problemes", ha reflexionat Valentín Marín, de la Plataforma Trens Dignes Ebre i Priorat. Anna Goméz, portaveu de la plataforma Dignitat a les Vies, ha assegurat que el missatge que els usuaris han volgut enviar aquest dijous en les reunions amb els grups parlamentaris és que ara están units: "El Camp de Tarragona té els mals que té perquè ens han tingut callats. Lluitarem pel futur de les nostres vies".
Trens més llargs i Euromed a les Terres de l'Ebre
Així, el Parlament ha aprovat, a proposta de Junts, amb el vot de tots els partits menys els diputats del PSC reforçar el servei que s'ha mantingut de la línia R2 Sud entre Barcelona i Sant Vicenç de Calders i utilitzant trens més llargs en aquests trams per evitar que els usuaris hagin d'anar drets, ja que els trens curts actuals no assumeixen tota la demanda. També recuperar, amb l'abstenció del PSC, recuperar el servei de l'Euromed a les Terres de l'Ebre amb dos trajectes d'anada i tornada al dia, fent parada a l'estació de l'Aldea i que aquest servei formi part dels bonificats per part de la Generalitat.
Traspàs integral sí, empresa 100% catalana no
En canvi, ha fracassat el punt en què s'exigia al Govern de l'Estat un traspàs de Rodalies "immediat, integral de totes les línies i infraestructures, amb tots els recursos econòmics corresponents". Aquest puntualitza que la gestió hauria de passar a ser 100% catalana i no a través d'una empresa compartida amb l'Estat, tal com planteja l'acord entre el PSOE i ERC, que avui hi ha votat a favor, però els socialistes no. En canvi, el punt de la moció dels republicans en què reclamaven desplegar l'acord bilateral pel traspàs ha quedat aprovat amb la major part de la investidura.