Després de deu dies amb el Moby Dada al Port de Barcelona, el dia s’apropa. Més d’un miler de policies esperen que arribi aquest diumenge 1 d’octubre. Durant aquesta setmana i mitja hi ha hagut molt de moviment, tot i que potser no el que esperaven.
Piolín, Silvestre i el Dimoni de Tasmània s’han hagut de moure de moll per tal de no impedir l’activitat dels treballadors. Les sessions de running pel mig del port han dificultat, i molt, les tasques operatives d’aquests dies fent que es veiessin obligats a cancel·lar operacions de càrrega i descàrrega per motius de seguretat.
El traçat gimnàstic de la policia era inamovible. Voreres on mai circula ningú i terminals on cada dia s’hi mouen grues i contenidors, s’han vist interrompudes per sessions diàries d’esport i de passejos en parella o grups.
L’aproximat miler de policies que hi ha allotjats al Moby Dada també passen les hores a la coberta. Cent seixanta metres de llargada permeten estirar les cames sense haver de trepitjar abans de diumenge la ciutat.
Tot i això, el Moby Dada ha estat polèmic des del primer dia. Les condicions a les cabines dels policies i el càtering, sumades a un problema d'imatge que Warner va intentar solucionar sense massa èxit, han fet que tothom parlés del vaixell.
Que el vaixell estigui ambientat amb motius de la Warner té una explicació. Les fonts consultades per El Nacional ens expliquen que el govern estatal mirava d’estalviar-se una despesa molt elevada i davant la negativa d’altres companyies, van haver d’optar per la naviliera del Moby Dada.
Una decisió que, després de la repercussió causada pel Piolín, està clar que els hi ha acabat sortint força més cara.