L'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol –Can Ruti- de Badalona estrenarà demà dilluns l'annex hospitalari que permetrà guanyar 4.277 m2 assistencials en tres plantes i 100 nous llits de crítics (per un total de 150 a tot el centre). "Avui presentem una ampliació hospitalària que permetrà quasi bé triplicar els llits de crítics a Can Ruti, en una zona de Catalunya especialment mancada abans de la pandèmia de Covid-19", ha afirmat el secretari general de Salut, Marc Ramentol. 

En roda de premsa amb la directora d'organitzacions i professionals de CatSalut, Sara Manjón, i el gerent de l'Institut Català de la Salut (ICS) a l'àrea Metropolitana Nord, Jordi Ara, Ramentol ha assegurat que a Catalunya "li faltava augmentar la proporció de llits de crítics". Can Ruti comptava fins ara amb 50 llits estructurals de crítics, i passarà a tenir un total de 150 gràcies a l'centenar que aportarà l'hospital satèl·lit: 80 per a pacients de Covid i 20 per altres patologíes.

"Hem de seguir i persistir. Aprofitarem els cops de la pandèmia per fer un sistema públic de salut cada vegada més fort i millor per als ciutadans", ha dit. I ha celebrat que el nou espai es pugui obrir en un "temps rècord de quatre mesos" gràcies a la col·laboració entre el personal constructor i els professionals sanitaris.

Per la seva banda, Manjón ha explicat que l'hospital satèl·lit, de 4.000 metres quadrats, tindrà tres plantes. La baixa obrirà aquest dilluns, la primera a mitjans de febrer i la segona a mitjans d'abril i tindrà un cost final de 18,75 milions d' euros.

Can Ruti ampliació - acn

can ruti covid uci - acn

Imatge: L'exterior de l'edifici i l'exterior de l'edifici/ ACN

Ara ha explicat que és "més una ampliació que un edifici extern", i que és un canvi important per millorar la qualitat, la seguretat, la comoditat i el confort de les instal·lacions. Ha afegit que l'espai satèl·lit requerirà una ampliació de la plantilla: "Si tenim plenes les 100 llits, vindríem a necessitar unes 500 persones aproximadament".