La Catalunya Nord començarà a obrir les platges a l'ús públic a partir d'aquest cap de setmana, segons ha anunciat el prefecte dels Pirineus Orientals, Philippe Chopin. La mesura ha estat acordada amb els alcaldes dels municipis de la costa, i permetrà el bany però sense quedar-se a prendre el sol.
En canvi, es podrà fer el bany al mar tranquil·lament, i també passejar per la platja, caminar i córrer. S'hi podrà anar en grups de fins a 10 persones, amb distanciament social, però en canvi no es podran fer pícnics.
Cet après-midi, le préfet des Pyrénées-Orientales a réuni en audioconférence les maires du littoral ainsi que le président de l'AMF 66 et le représentant du CD 66 afin d'examiner avec eux les mesures qu'ils proposent pour envisager la réouverture des plages et des plans d'eau pic.twitter.com/w0voW9loYC
— Préfet des Pyrénées-Orientales (@Prefet66) May 12, 2020
El concepte que argumenta la prefectura, segons informa Ràdio Arrels, és que les platges han de ser "dinàmiques i no estàtiques".
La prefectura, equivalent a la delegació del govern espanyol a Espanya, ha pres la mesura davant les peticions d'obertura que feien els municipis de la costa nord-catalana, que necessiten una reactivació econòmica.
Les mesures a la Catalunya Nord són més laxes que les que estan vigents a la Catalunya Sud, i en general a l'Estat espanyol, especialment a les àrees que encara estan en fase 0. A la Catalunya Nord l'impacte del virus ha estat reduit, en comparació amb el que ha passat a l'altre cantó de la frontera.