Si per a qualsevol adult aquesta situació de confinament és un procés que, no per necessari, deixa de ser complicat de gestionar, per als nens és un autèntic repte. I encara ho és més per a tots aquells menors que han estat diagnosticats amb Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH). Per ells, l'escenari en el qual ens trobem suposa un autèntic xoc emocional pel qual es veuen superats al llarg dels dies.
Els nens amb TDAH presenten una activitat física excessiva, impulsos difícils de controlar i tenen veritables problemes per mantenir l'atenció en una única activitat de forma continuada. Aquesta situació, sens dubte és un problema per a molts pares.
Un bon consell és fer algun tipus d'exercici físic després d'aixecar-se i esmorzar. El moviment millora l'ànim del nen i l'ajuda a descarregar energia per després poder concentrar-se millor en un altre tipus de tasques que requereixin més atenció. Després d'estar uns minuts amb aquesta activitat, se li pot donar una mica de descans i dedicar el matí a les tasques de l'escola. Es pot dividir-les en tres en funció de la seva dificultat. Primer les de dificultada mitjana, després les més complicades i, finalment, les més fàcils. Cada una d'elles ha de durar, aproximadament, 20 minuts o mitja hora i ha d'anar acompanyada d'un descans de 5 minuts.
L'alimentació és fonamental. S'ha de plantejar primer una dieta equilibrada, amb productes naturals i evitant en la mesura possible els processats, rics en greixos saturats i sucres. En canvi, un bon consell és augmentar la ingesta d'aliments amb omega 3 (peix blau, nous, llavors de lli i chía...), ja que alguns estudis semblen concloure que poden tenir efectes beneficiosos sobre els nens amb TDAH.
En la planificació de dia és també important no oblidar-se de trobar temps per desenvolupar activitats de lleure i diversió. En aquest cas, han de ser els mateixos nens els que puguin triar a què dedicar aquest espai, i és aconsellable parlar-ho amb ells directament, i passar uns minuts de qualitat en família. Així els nens se senten protegits i acompanyats en el confinament i, a més, és positiu que les activitats siguin triades pels fills i implicar-se en elles. D'aquesta manera es potencia la diversió i que alliberin energia.