El Consell Català de l'Esport (CEE) de la Generalitat ha constatat que existeix risc molt baix de contagi del coronavirus per banyar-se a les piscines, a més del mar, "si es fan els tractaments i controls exigits per la legislació vigent".

Els explica a l'informe 'Incidència de la pandèmia de la Covid-19 als equipaments esportius de Catalunya', recollit per Europa Press, en el qual identifica riscos i proposa mesures de seguretat en definir-se les fases del desconfinament que estableixin les autoritats sanitàries.

El CEE afegeix que el 31% de la població res a piscina i que, ara apropant-se la temporada d'estiu, obrir les que són a l'aire lliure milloraria la forma física i psicològica, "més quan aquest tipus d'instal·lació és el més inclusiu" per gènere i edat, està molt estès i és gairebé l'única opció en molts municipis d'interior a l'estiu.

Mesures

Afirma que la transmissió és aèria i que el virus s'elimina amb els desinfectants clorats, de manera que el risc és molt baix amb el que ja marca la legislació: són tractaments i controls capaços de protegir els banyistes "del contagi de la resta de microbis patògens que poden ser presents a l'aigua dels vasos" de les piscines.

Així, els espais aquàtics "també poden ser espais segurs" si es prenen les mateixes mesures de separació entre persones que en els terrestres (encara que cal avaluar que n'hi hagi prou amb 2 metres dins de l'aigua); si s'assegura el funcionament constant de la recirculació de vasos, i si hi ha control permanent de la presència de desinfectant a l'aigua (amb una concentració d'almenys 0,5 ppm de clor lliure).

També recomana agrupar els carrils de natació per parelles (una d'anada i una de tornada) i tenir carrils diferents segons el nivell o la velocitat.

La gran majoria d'instal·lacions amb piscina a l'aire lliure a Catalunya són privades (sobretot del sector residencial i turístic) i gairebé totes les instal·lacions públiques són municipals.

Un informe recent del CSIC també afirma que la infecció a l'aigua en platges i piscines és "molt poc probable" si s'eviten aglomeracions i afegeix que, en piscines i spas, els desinfectants ja estan àmpliament implantats per evitar la contaminació microbiana de les aigües per l'afluència d'usuaris.