El Departament d’Educació mantindrà la plena presencialitat de l’alumnat als dos cicles d’educació infantil i tota l’educació obligatòria, primària i secundària; mentre que en les etapes postobligatòries de batxillerat, formació professional i règim especial, els centres treballaran per reduir la presencialitat.

"Allò que és primordial és mantenir i preservar el dret a l’educació del nostre alumnat. Totes les mesures tenen aquesta fita. Així, infantil, primària i ESO continuen igual. És un bé a preservar el manteniment de l’ensenyament obligatori presencial. Es mantenen vigents totes les instruccions i tots els plans d’organització dels centres”, ha explicat el conseller d'Educació, Josep Bargalló, en un comunicat que ha enviat al portal de centres per explicar les mesures aprovades aquest dijous pel Govern

Una setmana per aplicar la mesura

En el cas dels estudis de l’ensenyament postobligatori han de reduir la presencialitat en les aules "en els termes que les instruccions i molts plans d’obertura ja preveien”. Aquesta mesura, ha precisat Bargalló, s'haurà de desenvolupar al llarg de la setmana vinent i s’allargarà el primer trimestre per tal que els centres no hagin de variar els plans passats els quinze dies.  

Ara bé, tal com ha recordat el conseller, això no és nou, ja que fins ara havien aplicat l'educació a distància "un 10% de centres de batxillerat, un 20% de centres d'FP i la gran majoria de centres de règim especial, com idiomes i arts. Aquesta necessitat de reduir la presencialitat l’hem de preveure, per lògica i pel bé dels centres, fins a final de trimestre”.

Extraescolars

Pel que fa a la suspensió d’activitats extraescolars, no afecta els centres de règim especial reglats, però sí totes les activitats formatives no reglades. Tampoc afecta les activitats organitzades pels mateixos centres i que mantinguin els grups estables.

Nens d'infantil en una aula / ACN

Pel que fa a la mobilitat de l’alumnat i professorat, davant dels confinaments perimetrals, aquesta està garantida amb la declaració responsable. En el professorat per anar del domicili al centre i a la inversa —sigui fora del municipi, comarca o en una altra comunitat autònoma—; i en l’alumnat, tant es traslladi amb transport públic com amb la família.