El Departament de Salut ha adjudicat la gestió del 061 Salut Respon a Ferrovial durant sis mesos més. Segons informa l'ACN, cap altra empresa s'ha presentat al contracte d'urgència. El contracte finalitzarà la tardor d'aquest any, quan s'obrirà un nou concurs.

L'any 2018 Ferrovial ja va guanyar el concurs per la gestió del 061 Salut Respon, el qual acabava la tardor de 2021, però davant de l'allau de trucades a causa de la pandèmia la despesa prevista en el contracte original es va esgotar. L'empresa va passar d'atendre entre 6.000 i 7.000 trucades diàries a una mitjana de 15.000, arribant a un màxim de 29.000.

Per aquest motiu el Sistema d'Emergència Mèdiques (SEM) va obrir un contracte negociat amb urgència de sis mesos. En aquella ocasió es van presentar set empreses i va acabar recaient en Ferrovial.

Aquest cop el procés també s'ha obert a més empreses, però no han participat. "Tot i cercar una alta participació per garantir la competència i la pluralitat del procés, només una entitat, Ferrovial, ha decidit prendre part", han declarat des del SEM. Es va convidar a la negociació a les empreses Majorel, Atento, Sitel, Konecta, Uníson i Grup Nord sense èxit, segons recull Europa Press.  

Al marge del rastreig

El contracte actual de Ferrovial es limita a la gestió de les trucades rebudes al telèfon 061. A diferència del contracte inicial que va començar el juny del 2020, quan també gestionaven els rastrejos de positius. Aquest fet va aixecar polèmica, ja que es posava en dubte que una de les estratègies clau per lluitar contra la Covid-19 recaigués en una empresa privada.

La Generalitat va acabar decidint que rescindia el contracte pel rastreig al desembre i, des de febrer, se n'ocupa l'Agència de Salut Pública. El nou contracte també exclou la gestió del rastreig de positius. L'acord que s'ha negociat actualment s'iniciarà a principis de juny i ja es treballa en la documentació per la nova licitació.

Amb l'adjudicació d'aquest contracte Salut considera que l'atenció del 061 Salut Respon queda garantia i no es desprotegeix el que descriu com un servei essencial per a la ciutadania.

 

Foto principal: Centre de recepció de trucades del 061 Salut Respon / ACN