Els famosos formatgets cremosos de La vaca que ríe seran vegetals. Amb la irrupció de les dietes veganes, les al·lèrgies a la lactosa i l'objectiu de reduir la petjada de carboni del grup alimentari, els propietaris han decidit que oferiran aquest producte sense llet de vaca. Aquest anunci, de moment, ha arribat als Estats Units i està previst que el producte es provi allà.
El grup Bel, fabricant de formatges per porcions com La Vaca que Ríe però també BabyBel i Boursin vol reequilibrar la seva cartera de desenvolupament de marca amb propostes sense llet que emetin menys gasos d'efecte hivernacle: "Sabem que les proteïnes animals són llamineres en termes de CO2", de manera que "vegetem les nostres àrees de distribució", ha declarat el CEO Antoine Fiévet.
Els nous formatges estaran fets amb coco i colza, un nap d'una varietat cultivada per les seves llavors. Primer es vendrà a través de la plataforma Amazon Fresh i després es distribuirà als supermercats americans. La idea és fer extensiva la proposta als Mini Babybel i ja preparen una marca internacional on només es treballi amb producte 100% vegetal.
Perill pels ramaders?
L'objectiu final és que els productes làctics quedin reduïts a la meitat de tot el catàleg que s'oferirà. Bel no té la intenció de reduir la seva recollida de llet. Cal recordar que es dona feina a més de 2.600 productors arreu del món i es consumeixen 2.000 milions de litres anuals.
Caldrà fer el recompte de com queda tot plegat, depenent de l'èxit vegà. Fiévet reitera que no es tracta d’oposar els productes lactis als d’origen vegetal sinó de “construir el millor d’ambdós mons”. El grup, que va generar 3.400 milions d’euros de facturació el 2019, busca "reequilibrar" la seva oferta. Des que es va fundar el 1865 a França, l’empresa distribueix a 120 països.