El laboratori ISDIN es compromet, per cinquè any, amb la lluita contra el càncer de mama amb la campanya 'JUNTAS', una iniciativa que pretén conscienciar sobre la importància de la investigació i la detecció precoç d'aquesta malaltia.
Amb motiu del Dia Mundial Contra el Càncer de Mama, el proper 19 d'octubre, ISDIN vol recaptar fons per ajudar en la investigació oncològica en aliança amb la Fundación FERO, una institució privada dedicada a la investigació del càncer amb què porten col·laborant cinc anys. La campanya 'JUNTAS' vol inspirar a les dones mitjançant tres pilars fonamentals: la prevenció, l'acompanyament i la investigació del càncer.
En prevenció, ISDIN insisteix que l'autoexploració mamària i la visita anual al ginecòleg són vitals per detectar el càncer de mama a temps. Per això, ISDIN Woman (la línia de productes de cura femenina d'ISDIN) s'ha unit a Ona Carbonell i a altres ambaixadores de la marca per ensenyar, mitjançant un vídeo, com s'ha de realitzar una autoexploració mamària i llançar un missatge perquè les dones uneixin forces en la prevenció d'aquesta malaltia. Per cada interacció que rebi el vídeo a les xarxes socials, ISDIN donarà 1 euro a la Fundació FERO. Aquesta campanya serà activa fins al proper 31 d'octubre.
Quant a l'acompanyament a les dones amb càncer de mama, ISDIN i Steffi Mallebrein, autora de 'La meva vida amb la bestiola: superar el càncer de mama' i supervivent de dos càncers d'aquest tipus, han escrit 'A tu lado en todas las etapas de la vida'. Es tracta d'una guia per abordar les inquietuds que poden anar experimentant les dones durant un procés tan delicat, així com donar importància a la necessitat de cuidar-se de forma holística.
La guia explica l'impacte dels tractaments del càncer a la pell de les dones i ofereix una sèrie de recomanacions per mantenir la qualitat de vida més gran possible abordant temes que van més enllà de la cura de la pell com l'activitat física, l'alimentació, la importància del suport emocional i alguns consells sobre bellesa. 'A tu lado en todas las etapas de la vida' es pot trobar en el perfil d'Instagram i al web d'ISDIN.
El tercer pilar de la campanya és la investigació. Per això, el laboratori ha col·laborat un any més amb la Fundación FERO i el Vall d'Hebron Institut d'Oncologia (VHIO) i donarà els diners recaptats durant la campanya a la investigació de la Biòpsia Líquida, un projecte liderat per la doctora Ana Vivancos, cap del laboratori de Genòmica de VHIO, que desenvolupa una tècnica de detecció del càncer a través d'una gota de sang, evitant biòpsies invasives i cirurgies.
Segons l'Asociación Española Contra el Cáncer, el 2022 es van detectar 34.740 nous casos de càncer de mama a Espanya. La investigació és essencial per poder aconseguir la detecció precoç d'aquest tipus de càncer. Per això, ISDIN s'uneix a la lluita del llaç rosa aportant el seu gra de sorra en l'erradicació del càncer de mama i fer el possible per prevenir-lo.
En aquest sentit, des d'ISDIN destaquen la importància de la prevenció, ja que es tracta d'un càncer amb una taxa alta de supervivència si es detecta a temps: segons l'AECC, a Espanya la taxa de supervivència a 5 anys és de gairebé el 83% en general i supera el 99% en aquelles pacients el diagnòstic de les quals es limita únicament a la mama.