El laboratori ISDIN, en col·laboració amb la Fundació FERO, ha llançat la setena edició de la campanya JUNTAS, una iniciativa que pretén conscienciar sobre la importància de la investigació i la detecció precoç d'aquesta malaltia i que se centra aquest any a visibilitzar el paper dels acompanyants.
Sensibilitzant sobre la importància del suport emocional, que se suma a la prevenció, l'autoexploració i la investigació com a claus per a un futur sense càncer. Amb la idea que “el llaç que ens uneix”, la campanya cerca explicar la “unió infinita” que genera el suport a una mateixa causa. Donant veu a les protagonistes i narrant la realitat d'aquesta malaltia, amb una atenció especial a la connexió que es genera entre les pacients i els seus acompanyants. Una unió que protagonitza la imatge de la campanya, il·lustrada per Steffi Mallebrein, coautora de la guia d'acompanyament contra el Càncer de mama que ISDIN va presentar l'any passat, i la seva filla Laura.
Mare i filla també són part d'una sèrie d'emotius testimonis que ha presentat ISDIN sobre com viuen els acompanyants el tractament i la lluita contra la malaltia. Un procés en què és vital el suport, sobretot, emocional. Com diu Steffi: ''No em truquis valent, només estigues al meu costat.'' Superar dos càncers de mama no va ser només una batalla física, sinó un profund desafiament emocional, on el suport humà al seu voltant es va convertir en la seva major fortalesa.
Segons xifres de la Fundació FERO, el càncer de mama afecta 1 de cada 8 dones (el 2024 s'espera que més de 36.000 siguin diagnosticades) i es preveu que la detecció de càncer augmenti un 70% en 25 anys. Per això és clau la investigació. Com explica el president de la fundació FERO, Rubén Ventura, “fa 25 anys, només curàvem el 65% dels càncers de mama detectats, avui les xifres se situen en el 85%, per això cada contribució a la campanya JUNTES ens apropa a un futur sense càncer”.
Segons xifres de la Fundació FERO, el càncer de mama afecta 1 de cada 8 dones (el 2024 s'espera que més de 36.000 siguin diagnosticades) i es preveu que la detecció de càncer augmenti un 70% en 25 anys. Per això és clau la investigació. Com explica el president de la fundació FERO, Rubén Ventura, “fa 25 anys, només curàvem el 65% dels càncers de mama detectats, avui les xifres se situen en el 85%, per això cada contribució a la campanya JUNTES ens apropa a un futur sense càncer”.
Un any més, ISDIN donarà un euro a la Fundació FERO per cada compra d'un producte de la gamma ISDIN Woman, Germisdin Intim i Ureadin Rx Rd. A més de permetre donacions amb els punts a través de LoveIsdin. Segons Juan Naya, CEO d'ISDIN, “portem anys, juntament amb els farmacèutics, col·laborant amb la Fundació FERO per avançar en la investigació i la prevenció del càncer de mama i ens enorgulleix col·laborar amb un centre referent en aquest àmbit com la Vall d' Hebron Institut d'Oncologia. Però el nostre objectiu també és estar al costat de pacients i familiars, proporcionant informació i suport quan passen per una situació tan complicada com aquesta”.
Els diners recaptats durant la campanya es destinaran a la investigació de la Biòpsia Líquida, un projecte liderat per la doctora Ana Vivancos, cap del laboratori de Genòmica de la Vall d'Hebron Institut d'Oncologia (VHIO), que desenvolupa una tècnica de detecció del càncer a través d'una gota de sang, evitant biòpsies invasives i cirurgies.
Com a novetat aquest any, el 16 d'octubre la CASA ISDIN va acollir una taula rodona amb dones inspiradores que van narrar les seves històries personals. Steffi, juntament amb la doctora Claudia Barreto, ginecòloga i obstetra, la doctora Bárbara Fontanals, coordinadora científica de la Fundació FERO, i altres expertes en el tema que van ajudar a comprendre la rellevància de l'autoexploració, el paper de la detecció precoç i la dura realitat del càncer de mama.
Va ser l'acte central d'una campanya que estarà activa tot el mes d'octubre i que aquest any traspassa les fronteres espanyoles. ISDIN Xile, Portugal, Perú, Argentina i Colòmbia sumaran el seu suport per aconseguir que el missatge 'Juntes Contra el Càncer de Mama' arribi a tot arreu. També s'hi suma la filial mexicana que participa amb la seva pròpia col·laboració amb la fundació local FUCAM.