A pesar de l'aixecament del toc de queda previst per aquest dijous, el metro de Barcelona no obrirà tota la nit dissabte vinent, tal com sí que passa en situacions normals. Així doncs, el transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona seguirà funcionant fins a les dues de la matinada durant el cap de setmana vinent, en virtut de la pròrroga de les restriccions a la restauració i el tancament de l'oci nocturn decretades pel Govern. Aquesta ha estat la decisió de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'àrea de Barcelona, a instàncies de les administracions consorciades i els principals operadors de transport públic.

Amb tot, el Transport Metropolità de Barcelona, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i TRAM operaran fins a les dues de la matinada aquest divendres i dissabte. No obstant això, es mantindrà l'horari habitual del servei de l'autobús nocturn, el Nit Bus de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per permetre la mobilitat dels treballadors.

El preu del transport públic, congelat aquest 2022

Les tarifes del transport públic per a l’any 2022 quedaran congelades, segons va anunciar el passat 12 de novembre el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori i president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Jordi Puigneró. I és que, tal com va anunciar, s'ha arribat a un acord per congelar les tarifes de transport públic per 2022.

Puigneró va assegurar, mitjançant Twitter, que s’ha constatat que "és temps de fets i no de paraules” i per això va anunciar que "s’ha acordat congelar els preus del transport públic per l’any 2022”. “La lluita contra el canvi climàtic passa per descarbonitzar la mobilitat”, va assenyalar. Val a dir que, a finals de 2020, l'ATM també va aprovar no apujar els preus dels bitllets per a 2021 i va ampliar la caducitat dels títols.

Barcelona insta TMB a ampliar la T-Jove

El passat 26 de novembre, el govern municipal de Barcelona va acceptar un prec d'ERC que demanava a l'Ajuntament instar TMB a allargar l'edat per poder ser titular de la T-Jove, passant del límit actual de 25 anys als 29. El prec va ser acceptat pel regidor de Joventut de l'Ajuntament de Barcelona, Joan Ramon Riera. No obstant això, va puntualitzar que l'acceptava en la mesura que ERC ho tingués negociat amb JxCat, el seu soci a la Generalitat i comptés amb la dotació pressupostària necessària, ja que l’última paraula l’hauria de tenir l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), entitat presidida pel vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró.