Un grup d'analistes de dades han investigat les 85 principals destinacions turístiques del món per tal d'identificar a quins val la pena i visitar i quins millor descartar-les. Hi ha qui pensa que hi ha una llista de destinacions que s'han de veure almenys un cop a la vida, com viatjar a París per a veure la Mona Lisa de da Vinci al Museu del Louvre o pujar a la Torre Eiffel, visitar l'estàtua Akita Hachikō, situada enfront de l'estació de Shibuya, o tastar el famós menjar de carrer de Bangkok. Per aquesta raó, els experts han identificat les ciutats més sobrevalorades del món, a través d'una anàlisi de desenes de milers de ressenyes a la plataforma TripAdvisor, de les 85 ciutats més populars de tot el món. Per portar a terme la investigació, s'ha tingut en compte els 20 monuments i atraccions millors valorats de cada ciutat. A llista, que està conformada per 85 destins més populars de tot el món, es troben ciutats com Bangkok, Singapur, París i Londres. L'estudi té l'objectiu de les destinacions turístiques més populars entre els viatgers i ajudar els usuaris a triar els seus pròxims viatges.

Ciutats més sobrevalorades

En aquesta anàlisi s'ha posat en dubte a les ciutats turístiques més populars del món, i per això, els experts han analitzat, d'una banda, la ràtio de les valoracions de 4 i 5 estrelles en comparació amb les d'1, 2 i 3 estrelles i, per un altre, amb quina freqüència s'usen paraules clau en la descripció de les opinions, com "molt decebedora" o "no tan bo com esperava". A partir d'aquesta informació es va poder establir una puntuació per classificar les probabilitats de poder sentir-se decebut amb alguna destinació turística. 

El destí més sobrevalorat segons els turistes a escala internacional és Bangkok, a Tailàndia. El 16,6% dels viatgers es van sentir decebuts, en concret, el que més els hi va decebre va ser el carrer Khaosan. El 17% dels turistes han assegurat que la capital de Tailàndia està sobrevalorat, a més de considerar que és un punt excessivament concorregut i només acceptable per a joves. En segon lloc, se situa Antalya, a Turquía. El 16,5% dels turistes es van sentir decebuts, i l'atracció turística que més va decebre va ser el parc aquàtic Water Planet. El podi el tanca Singapur, on el 15,8% dels turistes es van sentir decebuts, en concret, amb el carrer comercial Orchard Road.

En quarta posició es troba Munic, a Alemanya, on els viatgers consideren que l'activitat turística més decebedora va ser Deutsches Museum de Munic. Seguida de Rímini, situada a la costa adriàtica d'Itàlia, a parer dels viatgers el que més decep és el parc temàtic Fiabilandia. La sisena posició és per Miami, als Estats Units, i segons els viatgers el pitjor és el carrer Vuit en el barri de Little Havana. Seguida de Bombay, a l'Índia, i l'atracció més decebedora: platja Juhu. En vuitena i novena posició, sorprenentment, es troben Londres i París. De la capital d'Anglaterra el més decebedor pels turistes és la nòria del London Eye, mentre que de la capital francesa, ho és el barri de Montmartre. La destinació que tanca el rànquing és Tokio al Japó. El monument amb pitjors crítiques és l'estàtua Akita Hachikō, instal·lada davant de l'estació de Shibuya,

Barcelona, la més decebedora d'Espanya 

Barcelona és la ciutat d'Espanya que no compleix les expectatives del turisme internacional, segons les valoracions analitzades. El 13,5% dels turistes van tornar a casa desil·lusionats amb la conclusió que Barcelona està sobrevalorada. El que més decep als turistes de la capital catalana és el Parc Güell. La segona posició l'ocupa Madrid, on l'atracció turística que més decep als viatgers és la Puerta del Sol. En tercera posició, València i la Platja de la Malvarrosa. Seguida de Sevilla, on el monument que pitjors crítiques rep és Metropol Parasol. Per últim, el rànquing de ciutats espanyoles pitjor valorades el tanca Còrdova, on el que més decep és la Sinagoga de Còrdova.