La revista Forbes ha publicat el rànquing dels 100 millors creadors de contingut d'aquest 2023, que compta amb una àmplia representació catalana. En total, 24 influencers de Catalunya consten en aquesta llista de persones més influents a les xarxes socials, on acumulen milions de seguidors, en àmbits com moda, menjar, tecnologia, estil de vida, entre d'altres.
⭐ Sabies que comparteixes signe del zodíac amb aquests famosos guapíssims?
Els catalans que han entrat a la llista de millors creadors de contingut d'aquest 2023 es dediquen a temàtiques molt diferents. Hi apareixen streamers com el periodista Gerard Romero, Nil Ojeda o Cristinini, però també hi ha desenes d'influencers relacionades amb estils de vida, com és el cas de la popular Dulceida, Laura Escanes o Lídia Rauet. També hi destaquen Carlota Bruna i Melo Moreno, en la categoria de sostenibilitat, o Eva Soriano i Àngela Màrmol, en la de creativitat.
Els influencers catalans que apareixen a la llista de 'Forbes'
Aquests són els 24 influencers catalans que apareixen en la llista de millors creadors de contingut 2023 de Forbes:
- Àngela Mármol (@amarmolmc)
- Mar Lucas (@marlucas)
- Aida Doménech (@dulceida)
- Laura Escanes (@lauraescanes)
- Lídia Rauet (@lidiarauet)
- Carlota Bruna (@carlotabruna)
- Gerard Romero (@gerardromero)
- Carles Tamayo (@TamayoStuff)
- Cristina López (@iamcristinini)
- Nil Ojeda (@nilojeda)
- Melo Moreno (@YellowMellowMG)
- Mara Jiménez (@croquetamente__)
- Jordi Alemany (@jordialemany_bh)
- Inés Arroyo (@ines_arroyo)
- Marta Sierra (@@marta__sierra)
- Alex Rivière (@ariviere)
- Coco Constans (@ffitcoco)
- Berta Caparrós (@bertacaparros)
- Jessica Goicoechea (@goicoechea)
- Dámaris Pérez (@lizyyP)
- Pau Garcia-Milá (@paugarciamila)
- Mikel Boisset (@mikelboisset)
- Marta Travels (@imartatravels)
- Eva Soriano (@evasoriano)
La revista Forbes ha destacat que ser creador de contingut "ha transcendit més enllà de la xifra de seguidors" i ha assenyalat el canvi que ha provocat l'entrada de marques professionals en el món dels influencers, promocionant el contingut. "On abans hi havia gent donant curs a la seva creativitat, comptant el seu dia a dia o compartint els seus coneixements, ara hi ha marques que coneixen a la perfecció a les audiències actives i que gaudeixen de la confiança del seu públic, generant contingut de qualitat pensat al mil·límetre", han apuntat.
Per escollir quins són els 100 millors creadors de contingut, els professionals de les capçaleres de SpainMedia, editora de revistes com Forbes, han valorat els perfils que impacten al públic de manera "positiva" i que porten la imatge d'una marca "a un altre nivell".