El coronavirus ha impactat de ple en tots els sectors de la societat. I els comerços de proximitat no en són pas l'excepció. Potser precisament per això un 76,1% afirma que opta més per les botigues del seu barri per comprar i un 89,9% valora més ara el comerç local que abans de la pandèmia. Així ho recull una enquesta realitzada per la plataforma de barri Netxdoor que s'ha fet a més de 5.000 dels seus usuaris. D'aquesta manera, el 57% té intenció de comprar al comerç de proximitat per fer les compres d'aquí a finals d'any. Per tant, la intenció és fer les compres del Black Friday i de Nadal al mateix barri. Els majors de 50 anys són els que aposten més per les opcions de proximitat amb un 65%, mentre que el percentatge entre joves de 20 a 25 anys cau fins al 42%. 

"La tecnologia ens pot ajudar a impulsar el comerç de barri al col·lectiu jove. Actuar com aparador per millorar la visibilitat i consideració del petit comerç en aquest segment", detalla la Country Manager de Nextdoor a Espanya, Joana Caminal. 

Una gran majora dels enquestats, el 88%, indica que la seva elecció està motivada per l'elecció de donar suport als comerciants durant el coronavirus. També han indicat que evitar zones amb aglomeracions o molt concorreguts (23%) i el fet d'evitar l'ús del transport públic (16%) també hi té un pes rellevant en la seva decisió. A més, els participants indiquen a més, quins han estat els principals canvis en els seus hàbits de consum. Un 31,5% assenyalen el fet d'apostar per comerços locals com a diferència més important en les seves compres, mentre que un 24,5% diu consumir ara més productes locals que abans. A més, un 23,8% s'esforça en reduir el consum de plàstic en les seves compres. 

Local Friday

El Black Friday s'ha convertit en una data important i més en plena pandèmia, on els comerços esperen recuperar el nivell de vendes perdut durant el confinament i les restriccions. Mentre uns esperen augmentar les vendes i desfer-se de de l'stock i altres esperen trobar ofertes i descomptes. De fet, es creu que enguany la frustració acumulada pel coronavirus i la situació actual de confinaments municipals i restriccions facin créixer les vendes.  "El comerç local també vol aprofitar la jornada amb ofertes atractives, però sovint no disposen dels mecanismes per arribar als seus clients", detalla Caminal. "Aquest any, els veïns i veïnes són més conscients que mai de la necessitat de donar suport al comerç de proximitat i connectar-los amb les botigues del voltant".

De fet, per aquest motiu, han posat en marxa la campanya de Local Friday per ajudar als comerços locals. La plataforma ha animat als veïns a recomanar les botigues de confiança que els rodegen, i així en poden destacar allò que més els agrada. Si el comerç també té perfil a la plataforma, es pot compartir. 

Aconseguir feina al barri

"Nextdoor m'ha permès obrir el meu propi negoci de restauració de mobles. El 90% de la meva feina arriba a través de la plataforma gràcies a les recomanacions dels veïns i ja començo a tenir encàrrecs d'altres barris", explica Pedro Dufrechou, rstaurador de mobles i membre de Nextdoor. La plataforma, segons explica, li permet construir "confiança" amb els veïns.

 

 

 

Imatge principal: fotografia d'un carrer de la ciutat de Barcelona / Unsplash