La idea que tenim sobre la infidelitat evoluciona amb les noves generacions, i l'aparició de les noves tecnologies ho ha revolucionat encara més. Ara ja no sols es considera infidel a qui manté "relacions sexuals i afectives amb una altra persona" diferent de la parella, sinó també als qui mantenen "converses pujades de to a través de missatges, telèfon o xarxes socials". Així ho pensa almenys el 64,5% dels enquestats en un recent estudi sobre relacions sexuals i de parella del Centre de Recerques Sociològiques (CIS).

Per sexes, són les dones les que més creuen que un xat sexual és una infidelitat (70,6%), però és majoritari aquest pensar també entre els homes enquestats (58,1%). Per edats, el percentatge més alt es dona entre els joves d'entre 18 i 24 anys (83,5%). A més del xateig sexual (64,5%), hi ha un consens social en què pagar per sexe (87,9%) i una trobada sexual ocasional (87,9%) també són infidelitats. Però per al 53% dels enquestats, el 78% en joves de 18 a 24 anys, també ho és fer un petó en els llavis a una altra persona. La majoria, no obstant això, no veu infidelitat a "parlar o quedar amb una exparella sense mantenir relacions sexuals", ha revelat el CIS.

Segons l'estudi, publicat aquest dimecres, el 63,1% dels enquestats considera "molt o bastant important" tenir parella per a ser feliç a la vida. No obstant això, no és menyspreable el percentatge del 34% que creu que és una mica "poc o gens important". Un percentatge, a més, que escala entre els joves. Pràcticament, la meitat (49,6%) creuen que tenir parella és "poc o gens important" per a ser feliç. Amb tot, en l'actualitat, la majoria dels enquestats diu estar aparellat (70%). Sobre el nombre de relacions de parella que s'han tingut al llarg de la vida, la majoria dels enquestats (28,3%) afirma que només ha tingut una relació de parella, el 19,3% ha tingut dues parelles, el 18,5% afirma haver tingut tres parelles i un 11,7% assegura haver tingut 4 parelles.

El sexe, més important en la vida que tenir parella

L'enquesta revela que el 2025 està més ben valorat mantenir relacions sexuals que tenir parella. El 76,9% opina que és "important" el sexe per a tenir una vida satisfactòria. Aquest percentatge difereix entre homes i dones, ja que el pensen així el 84,8% dels homes, mentre que entre les dones és el 69,4% d'elles. En sentit contrari, un 21,3% de la població creu que és "poc o res important" mantenir relacions a l'hora de gaudir d'una bona vida. Els espanyols, en un 84,9%, es manifesten "d'acord" que en una relació sexual val tot, sempre que les persones implicades estiguin totalment d'acord. Així mateix, un 78,2% opina que en la nostra societat continua havent-hi molts prejudicis en relació amb el sexe. I un 62,6% defensa que al llarg de la vida una persona pot variar les seves preferències sexuals i tenir relacions amb dones o amb homes, principalment entre els més joves.

Experiències sexuals: només un de cada 10 han tingut relacions amb homes i dones

L'estudi també ha indagat sobre el tipus de relacions sexuals que tenen les persones. En aquest àmbit, només el 8,9% dels participants ha admès haver mantingut trobades sexuals tant amb homes com amb dones. No obstant això, només el 5,9% dels espanyols es declara bisexual, per un 2,8% que es considera gai o lesbiana. A més, el 84% també sosté que mai ha pres medicació per a estimular-se sexualment. 

Sobre les experiències sexuals practicades, la més habitual és la penetració vaginal (92,4%), seguida de petons i carícies amb una altra persona (86,4%), en tercer lloc, la masturbació (80,3%) i entre les més practicades està també el sexe oral (78,1%). La penetració anal i l'ús de joguines eròtiques es dupliquen en els joves respecte dels majors. El 23,3% dels enquestats afirma haver-se ficat al llit entre 5 i 10 persones al llarg de la vida, el 22,5% diu que només ha estat amb una persona i el 12,3% entre 11 i 20 persones. I un 9,6% assegura haver-se ficat al llit entre 21 i 100 persones. El 73,3% dels espanyols comunica que està satisfet amb la seva vida sexual. En concret un 30,5% assegura estar "molt satisfet" amb la seva vida sexual, un 42,8% afirma que "bastant satisfet". Per contra, un 21,1% assegura que "poc o gens satisfet" i un 4% diu que no té vida sexual en l'actualitat.