El 78% dels espanyols considera el bany com l'espai de la casa en el qual trobar "pau i tranquil·litat", segons assenyala una enquesta de Roca.
L'estudi impulsat per Roca ha analitzat tant els hàbits com la percepció del bany que tenen els espanyols en l'actualitat. Aquesta anàlisi, en la qual han participat persones de 18 a 65 anys, repartides per tot el territori nacional, mostra que la meitat dels espanyols associa aquest espai amb la intimitat, la cura personal i la relaxació. "Aquesta tendència reflecteix un canvi en la forma en què entenem i utilitzem el bany, destacant el seu paper com un lloc pràctic, però també com un refugi per desconnectar i recarregar energies", assenyala la companyia.
Estima que de mitjana cada ciutadà passa uns mil dies de la seva vida al bany. L'estudi confirma que, per als espanyols, "és molt més que una àrea de la llar per a la higiene bàsica: un 78% ho considera com l'espai de la seva llar en el qual troba pau i tranquil·litat".
Indica que aquesta sensació està relacionada, en gran manera, amb la cura personal: 4 de cada 10 persones utilitzen el bany diàriament per crear moments d'autocura, que sovint tenen a veure amb rituals com tractaments capil·lars, ús de sabons aromàtics i olis essencials o exfoliacions corporals.
Roca explica que la dedicació de temps d'autocura al bany influeix de manera significativa en l'estat anímic de les persones. El 74% dels enquestats assegura que dutxar-se o banyar-se els ajuda a reduir l'estrès. Quant a horaris, gairebé la meitat prefereix la nit per gaudir d'aquest moment. "A d'altres, en canvi, els agrada més iniciar el seu dia amb una dutxa matutina o trobar un moment durant la tarda. Així mateix, la distribució d'aquest espai també té un gran impacte en la sensació de benestar; segons els resultats, el 61% de la població afirma que l'ordre i l'organització són aspectes fonamentals que contribueixen a la seva relaxació".
D'altra banda, apunta que la la banyera ha passat a ser una peça central "per als qui busquen calma i intimitat, un lloc on el temps s'atura," ja que indica que el seu ús més freqüent són els banys relaxants; "de fet, un terç dels usuaris la reserva per a moments especials, com els caps de setmana, en què disposem de més temps per a nosaltres, o petites escapades lluny de casa. Aquest element tan senzill i, al seu torn, elegant, és capaç de transformar un espai quotidià en un spa personal".
Segons la companyia, els resultats demostren "una clara evolució del concepte que la població té del bany, una estada en la qual cada vegada passem més temps, i de més qualitat. En aquest context, les últimes innovacions en productes per a aquest espai exerceixen un paper fonamental, permetent una personalització més important que dona com a resultat una experiència més agradable. Exemple d'això és la Smart Shower de Roca, que permet regular la temperatura i el cabal de l'aigua de manera personalitzada per a cada membre de la llar, aconseguint que la dutxa sigui perfecta des del primer instant. Aquestes solucions donen resposta a les necessitats actuals, ja que més de la meitat dels enquestats assegura que optaria per un vàter intel·ligent en lloc d'un de tradicional, i un 35% té previst incorporar tecnologia en aquest espai per millorar la seva experiència d'autocura".
L'estudi realitzat per Roca també mostra un creixent interès dels espanyols per apostar per materials i productes sostenibles a l'hora de reformar aquest espai. Segons els resultats, el 85% de la població considera important aquest aspecte a l'hora de renovar el seu bany, dada que indica un compromís social cada vegada major amb la cura del medi ambient. "Amb la mateixa premissa, la marca ha desenvolupat solucions que contribueixen a reduir l'ús d'aigua i energia, com el sistema Cold Start d'obertura frontal en fred i l'ús d'airejadors a la seva aixeteria, evitant així el desaprofitament de recursos i disminuint les emissions de CO2 a la llar", afegeix la companyia.
Anna Maresch, directora de Màrqueting, Comunicació i Producte del Grup Roca a Espanya i Portugal, destaca que "el bany s'ha convertit en un veritable temple del benestar com a fruit d'una sèrie de canvis socials i culturals que ens afecten tots. Des dels seus orígens, Roca ha liderat aquesta transformació, i continua acompanyant les persones a través de solucions que combinen tecnologia, disseny i sostenibilitat per crear un ambient que les inspiri a cuidar-se de si mateixes, físicament i emocionalment."