Prop del 90% dels consumidors a Espanya afirma haver comprat en algun període d'ofertes, i el 42% reconeix que espera a esdeveniments d'ofertes per fer les seves compres. Black Friday és el preferit pels consumidors a Espanya; de fet, vuit de cada deu asseguren que aprofiten aquestes dates per fer les seves compres de Nadal.

Aquestes són algunes de les principals conclusions de l'estudi realitzat per Ipsos Digital per a Amazon sobre els 'Hàbits de consum dels compradors online a Espanya'. A més, els resultats d'aquest estudi revelen que el preu és el factor que més influeix a l'hora de fer una compra per Internet, seguida dels descomptes, ofertes i promocions, així com la rapidesa del lliurament i la qualitat dels productes.

Amazon va assenyalar que celebra esdeveniments d'ofertes com la Setmana de Black Friday, que va engegar el passat 21 de novembre i es prolongarà fins al 2 de desembre. "Des d'Amazon, convidem als nostres clients a descobrir les centenars de milers d'ofertes disponibles durant la Setmana de Black Friday, ja que és una oportunitat perfecta per gaudir d'estalvis de fins a un 45% en productes seleccionats de totes les categories, i de grans estalvis en marques populars com Ariel, Cecotec, Garmin, Lenovo i Vans, entre altres; mentre que gaudeixen de la comoditat dels enviaments ràpids. A més, els clients poden aprofitar aquests dies per avançar les seves compres nadalenques", assenyala Ruth Díaz, Vicepresidenta d'Amazon Fashion a Europa.

Sis de cada deu consumidors assenyalen que han canviat els seus hàbits de compra prenent mesures d'"estalvi" l'últim any, és per això que els períodes d'ofertes són cada vegada més rellevants. El 90% dels enquestats ha comprat en algun període d'ofertes, el 21% reconeix que els aprofita tots, i el 68% compra només en algun. L'estudi també revela que als compradors a Espanya no els importa avançar o retardar les seves compres per aprofitar ofertes com Black Friday: un 21% ho fa habitualment i gairebé la meitat (48%) de forma ocasional. A més, la majoria guarda productes a 'preferits' per comprar-los quan estiguin d'oferta.

Pel que fa al moment preferit de compra dels consumidors, encara que un 55% compra durant tot l'any; el 42% afirma esperar a moments de promocions i ofertes com Black Friday, descomptes de primavera, i vendes privades. De fet, Black Friday és el període d'ofertes preferit pels consumidors, així ho afirmen quatre de cada deu entrevistats, seguit a distància de les ofertes d'hivern i les ofertes d'estiu.

El mateix estudi revela que vuit de cada deu compradors acostuma a aprofitar Black Friday per avançar les seves compres de Nadal. En aquest sentit, els clients d'Amazon poden aprofitar per avançar les seves compres de Nadal amb tota la tranquil·litat durant la Setmana de Black Friday, ja que la majoria dels articles comprats en Amazon.es entre l'1 de novembre de 2024 i el 6 de gener de 2025 poden ser tornats fins al 6 de febrer de 2025.

Quant a les categories més comprades en Black Friday, els resultats de l'estudi indiquen que són en primer lloc la roba i el calçat, en segon lloc, la tecnologia i electrònica, i en tercer lloc cosmètica, bellesa i cura personal. En la Setmana de Black Friday d'Amazon, la companyia va destacar que els clients poden gaudir d'estalvis en productes seleccionats de totes les categories, incloent electrònica, joguines, llar, cuina i dispositius de bellesa, entre altres.

A més, Amazon assegura que ofereix grans ofertes per als seus clients durant Black Friday, tant en moda i accessoris, amb estalvis de fins i tot un 40% en productes seleccionats de Levi's, fins i tot un 35% en productes seleccionats de Puma i fins i tot un 30% en productes seleccionats de Swarovski, entre d'altres; com estalvis de fins i tot un 60% en dispositius seleccionats d'Amazon, inclosos Echo, Fire TV, Kindle, Ring, Blink i eero; així com ofertes en productes bàsics d'ús diari, inclosos productes de marques populars com Dodot, Oral-B i Philips.

Segons Amazon, els clients poden estalviar en una àmplia selecció de joguines de marques com Barbie, Hot Wheels, LLEC, Nancy i Play-Doh entre altres, i poden recolzar a les petites i mitjanes empreses que venen a Amazon, comprant entre milers d'ofertes de pimes de marques com Natnatura, Nutralie, Real Confort, Velites o Vulkkano, entre altres, els articles del qual en Amazon.es estan marcats amb el distintiu 'Petits negocis'.

Segons els resultats obtinguts en l'estudi, el preu és el factor que més influeix a l'hora de fer una compra online, i és considerat important o molt important per al 96% dels consumidors. "Els clients d'Amazon poden gaudir durant la Setmana de Black Friday d'alguns dels millors preus de l'any fins a la data a Amazon en productes de marques populars, com Amazon Essentials, ghd, Kérastase, Samsung i Reebok, entre altres", va afegir la companyia.

En ser el preu un factor decisor de compra, els consumidors solen comparar abans de comprar: el 65% dels enquestats afirma que compara el preu d'un mateix producte en diferents botigues abans de comprar-lo, i un 70% declara que compara el producte amb altres de similars i d'altres marques.

Després del preu, un altre dels factors que més influeix a l'hora de fer la compra online són els descomptes, ofertes i promocions com Black Friday, seguit per la rapidesa del lliurament i la qualitat dels productes. "Per això, els clients Prime d'Amazon.es poden gaudir d'enviaments 1 dia sense cost addicional i il·limitats en més de dos milions de productes (amb lliurament també els caps de setmana en determinats codis postals) i d'enviaments en 2 o 3 dies en milions de productes més. Fins i tot de lliuraments el mateix dia en comandes elegibles d'import igual o superior a 29 euros en milions de productes a 15 ciutats espanyoles (Alacant, Barcelona, Cadis, Cartagena, Jerez de la Frontera, Elx, Madrid, Màlaga, Marbella, Múrcia, Sevilla i Tarragona, València, Valladolid i Saragossa), gràcies al seu servei 'Lliurament Avui'", va agregar la companyia.

A més, va recordar que Amazon ofereix informació als consumidors sobre com evitar estafes. "Encara que els infractors continuïn esforçant-se a eludir els rigorosos controls, hi ha una sèrie de consells que els consumidors poden aplicar per evitar ser enganyats mitjançant les estafes de suplantació de marca".