Abogados Cristianos s'ha querellat contra els membres de la Secretaria Tècnica de la federació Casals de Joves de Catalunya —impulsors de la campanya de la T-Drogues— en considerar que han incorregut en un delicte contra la salut pública per la campanya, a més, els acusen de "promoció del consum de drogues". En la querella, presentada davant el jutjat d'instrucció de Barcelona, apunten que la campanya en conjunt "suposa promoció del consum de drogues, perquè en cap moment desaconsella el seu consum sinó que realitza una sèrie de recomanacions per a dur-lo a terme d'una forma segura, però en qualsevol cas anima a realitzar-la". A més, l'escrit afegeix que "anima, reiterem, a consumir drogues, aplicant determinades mesures i amb un cert control, però, en suma, és innegable que la Secretaria Tècnica de la Federació de Casals de Joves de Catalunya promou, a través d'Internet, el consum de drogues". A més, l'organització també ha demanat retirar el lot que reparteix l'entitat com a mesura cautelar, i que a més de la targeta també inclou rul·los i sèrums per desinfectar-los.
Hemos denunciado a esta organización catalana que recibe al año más de 200.000 euros en subvenciones mientras reparte kits a los jóvenes para que consuman cocaína. "No podemos permitir semejantes barbaridades financiadas con dinero de todos" pic.twitter.com/ogCJq7MF9Y
— Abogados Cristianosﻦ (@AbogadosCrist) January 4, 2024
Promoció del consum de drogues
Abogados Cristianos insisteix a acusar a la federació de casals de distribuir "instruccions i material per a drogar-se", i precisament denuncia que això promou el consum de drogues preparats o substàncies l'ús de les quals és susceptible de generar risc per a la salut. En aquest sentit, consideren que s'ha promogut el consum de drogues amb "afirmacions realitzades per la Federació" com 'pica bé el que vagis a prendre', 'canvia de fossa nasal de tant en tant', 'neteja el nas després de cada viatge' i 'els turulos són d'ús unipersonal i intransferible'.
Per la seva banda, Casals de Joves de Catalunya es va defensar el passat 28 de desembre a través d'un comunicat on afirmaven que la campanya pretén proporcionar informació i recursos de prevenció i reducció de riscos a adults de 18 a 30 anys que consumeixen drogues, i "trencar l'estigma i prejudicis que aquesta població pateix". En paral·lel, l'empresa Energy Control, que ha assessorat la polèmica campanya sobre el consum de drogues de la Federació de Casals de Joves, ha defensat que la proposta "s'ha tret de context". Així ho va afirmar el passat 29 de desembre, Mireia Ventura, coordinadora de la companyia, en una entrevista a RAC1. Va assegurar que es tracta d'una iniciativa "dirigida a un públic objectiu format per persones consumidores i no a la població general". En aquest sentit, va lamentar que s'hagi difós en canals "que no toquen" i ha dit que aquest fet és el que ha provocat que "hagin saltat les alarmes". Alhora, va recordar que la proposta té més de tres anys i que fins ara no havia sorgit cap problema perquè només s'havia fet arribar a persones amb les quals "els missatges de prevenció universal ja no funcionen".