Novetats a causa de tall de la línia fèrria a Tarragona. Renfe ampliarà a partir d'aquest dijous la validesa dels títols i abonaments recurrents gratuïts de Rodalies als serveis regionals entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona per "evitar la saturació puntual" que ha patit la línia R2 sud durant la primera setmana del tall ferroviari a Tarragona. Amb aquesta mesura, Renfe reforça el pla alternatiu de transport a causa de les obres al túnel de Roda de Barà, que van començar la setmana passada i que s'allargaran cinc mesos.
La companyia busca amb aquesta mesura "repartir el flux de demanda" a Sant Vicenç de Calders entre trens regionals i Rodalies. La línia està tallada entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders i els passatgers han de realitzar el trajecte amb autobús i és a l'estació de Sant Vicenç on es produeixen més aglomeracions. Paral·lelament a la validesa dels abonaments de Rodalies als trens regionals, a l'estació es continuarà reforçant la informació per dirigir els viatgers a la seva "millor opció de desplaçament" perquè la demanda de trens quedi compensada.
Millores a Reus
El director de Rodalies Catalunya, Antonio Carmona, es va comprometre a adoptar diferents mesures per millorar i reforçar el servei després d'una reunió amb els ajuntaments dels municipis afectats. Així, s'implementaran ajustaments en la programació del servei per millorar l'operativa que connecta amb Reus (Tarragona). Actualment, l'R15 es desvia per la via de Valls (Tarragona), per la qual cosa no és necessari fer un transbord, encara que sí que realitza una inversió de la marxa en la Plana-Picamoixons, per la qual cosa el temps de viatge s'incrementa en 15 minuts.
A partir d'aquest mateix dimecres, es limiten els talls i acoblaments a Reus i s'evita la programació de creus de trens en doble composició simultaniejats amb la maniobra d'inversió de la marxa a l'estació de la Plana-Picamoixons. Amb aquestes mesures, es reduiran alguns trens en doble composició en la línia R15 mantenint la màxima capacitat en aquest servei en hora punta (4 primers trens d'entrada a Barcelona i 4 últims de sortida a final del dia), encara que en l'R13 tots els trens circularan en doble composició. Aquestes mesures s'han adoptat en el marc del grup de treball específic que parteix d'Adif, Renfe i el Departament de Territori, on s'analitzen les mesures per millorar el transport alternatiu.