A partir d'aquest diumenge 15 de setembre, el límit de velocitat a l'AP-7 entre Vilafranca del Penedès i Martorell canvia. Entre les 15:00 i les 22:00 hores, la velocitat màxima passarà a ser de 100 km/h. En concret és als punts quilomètrics 180 i 190 a Subirats els diumenges o dies de retorn de pont, que es considerin "operació tornada". La novetat ha estat anunciada aquesta setmana pel director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, en la presentació del balanç de sinistralitat d'aquest estiu. La reducció de velocitat s'estableix en aquesta zona perquè "per configuració de la via, es generen problemes amb incidents múltiples". Lamiel va apuntar que "hi haurà una reducció de 100 km/h i hi haurà sistemes de control de velocitat i avisos", tot i que, aquest diumenge hi haurà elements provisionals fins que hi hagi els panells definitius. La resta dels dies de la setmana en aquest tram es podrà circular a 120 km/h encara que, si s'activa un carril addicional, la velocitat també serà màxim de 100 km/h i de 80 km/h si se circula pel carril.

Sinistralitat a l'estiu

L'AP-7 és una de les vies amb més conflictes, i en concret el tram entre Vilafranca del Penedès i Martorell en sentit Barcelona és un dels més conflictius de l'AP-7 per la configuració de la via. Des de la retirada dels peatges fa 3 anys encara presenta més problemes de circulació i accidents. En aquest sentit, Lamiel va destacar que "els accidents són els que provoquen les cues i no al revés". 

Durant la roda de premsa d'aquest dijous, Lamiel va informar sobre el balanç de la sinistralitat d'estiu en les carreteres catalanes, i va detallar que del 24 de juny al 9 de setembre han mort 33 persones en 30 accidents en la xarxa viària catalana, un 11% menys que en el mateix període de 2023 (on van morir 37) i un 33% menys que en 2019 (on van morir 49). El 48% de les víctimes mortals pertanyen a col·lectius vulnerables: 13 motoristes, 2 vianants i 1 ciclista, i Lamiel va detallar que la proporció de motoristes morts respecte al total de víctimes és de 4 per cada 10.  A més, durant aquests mesos s'han registrat 226 persones ferides greus en accidents de trànsit, un 38% més que el 2023, "moltes d'elles" arran de l'accident d'un autobús de treballadors d'Inditex a Tordera a l'entrada d'un túnel de la C-32.

Carreteres amb més accidents

La carretera en la qual hi ha hagut més sinistres mortals ha estat la C-37, amb 3 víctimes, seguida de l'AP-7, la C-17, la C-14, l'A-2, la C-32 i l'N-340, que han registrat 2 morts cadascuna. Respecte a l'AP-7, el director va destacar que a l'estiu s'ha mantingut la reducció de víctimes mortals, i va explicar que durant aquest any han mort 3 persones, mentre que si es compara amb el 2022 (any d'alliberament de peatges) "la reducció és molt significativa", ja que durant aquest període van morir 20 persones. Per gènere, de les 33 víctimes mortals en les carreteres, 27 són homes i 6 dones, i va assegurar que, en línies generals, les víctimes tenen a partir de 50 anys: "Els joves conductors no són el problema". A més, el 63% dels morts durant l'estiu han estat en dies laborals, a diferència de la sinistralitat de la resta de l'any, que "es reparteix més a parts iguals entre dies laborals i cap de setmana i festius", i han disminuït els xocs frontals. Des de l'inici de l'any han perdut la vida en carreteres catalanes 94 persones en 87 accidents mortals.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!