Una de les marques de galetes més icòniques, que ha acompanyat a milers de nens i adults de diverses generacions, sembla que s'acomiada d'Espanya. La mítica Oreo podria deixar de vendre's a Espanya, o això és el que sembla que insinuen amb la seva darrera campanya publicitaria que ha aparegut en cartells de diferents dimensions en diverses ciutats de l'estat espanyol. El missatge de la campanya és intrigant 'Adeu, Espanya. Ens parteix el cor, però la teva Oreo de sempre s'acomiada'. L'aparició d'aquest eslògan en una pancarta gegant a la Gran Via de Madrid ha generat la histèria a les xarxes socials. Tanmateix, no és l'única que ha aparegut, a ciutats com Barcelona, Sevilla, València, Bilbao o Madrid han aparegut marquesines amb un missatge similar, però amb el nom de cada ciutat. 

 

Els cartells es van instal·lar durant el dimarts, però han sorprès els fans de les galetes aquest dimecres al matí. La marca ha compartit diferents històries d'influencers on mostraven el seu estupor davant la notícia. "Ens parteix el cor" han afegit en aquestes publicacions. El missatge ha donat peu al nerviosisme entre els seguidors i la incertesa sobre el futur de les galetes a Espanya. El dubte general és si realment el futur és fora de les fronteres espanyoles o si simplement es tracta d'una campanya de màrqueting per al llançament d'una nova versió del producte. Un dels factors que apunta a aquesta campanya de màrqueting és la publicitat que han fet alguns dels influencers més coneguts d'Espanya. Personatges com Jorge Cremades, 'Rubentonces' o Manuel Huedo es fan ressò de la publicació de la marca i llancen titulars com a 'Oreig trenca amb Espanya' i 'definitivament deixo de creure en l'amor'. Un dels detalls que porta a pensar això, és que tots afegeixen la paraula "publi" a les seves publicacions. 

Unes galetes emblemàtiques

Amb 112 anys d'història, la galeta és una de les més venudes als Estats Units, i és possible trobar-la en més de 100 països diferents. A més, la marca triava Espanya com a lloc per a fabricar el seu producte i distribuir-lo per Europa, a més d'altres països com Austràlia o Indonèsia. Oreo és una de les galetes més reconegudes i venudes a tot el món, i els seus orígens es remunten a principis del segle XX, a Manhattan sota el nom 'Oreo Biscuit'. A Espanya es van comercialitzar per primer cop el 1995, arrasant amb el seu sabor i característic disseny. Un dels grans debats que acompanyen a les galetes, és la forma de menjar-les: senceres o per parts llepant la capa blanca de l'interior? 

Els pròxims dies seran clau per a descobrir si aquesta icònica galeta té alguna sorpresa guardada per al mercat espanyol.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic