Adif iniciarà la nit de dilluns vinent 17 de febrer les obres d'adaptació del vestíbul de l'estació de Barcelona-Sants, prèvies a l'execució del projecte per a la nova configuració de l'esquema de vies d'ample convencional de la terminal barcelonina.

D'aquesta forma, es crearà un únic espai diàfan per a l'accés a les vies 7 a 14, mitjançant la supressió dels actuals envidriaments de separació entre els dos nuclis existents.

Com afecten les obres als usuaris?

Amb l'objectiu de minimitzar les molèsties als usuaris, Adif ha programat la realització de les feines en diferents fases i sempre en horari nocturn. La primera es durà a terme entre les nits del 17 al 26 de febrer, mitjançant l'adequació de l'encaminament provisional dels viatgers de Llarga Distància d'ample convencional, mentre es duen a terme la resta de les obres.

Entre les nits del 27 de febrer al 13 de març, i en dues fases, es duran a terme les operacions per al trasllat dels controls de sortides i entrada a les vies 13 i 14 al seu emplaçament definitiu. Tot això comportarà operacions en canalitzacions, pavimentació i la instal·lació de de senyal provisional, entre d'altres, per facilitar l'orientació i moviment del flux de viatgers. A més, s'instal·laran tancaments i mesures de protecció.

Durant les obres i donada les situacions provisionals que es produiran, Adif reforçarà la informació als usuaris mitjançant cartelleria, avisos per megafonia i pantalles, i personal d'atenció al client, així com missatges en xarxes socials.

Quina és la nova configuració?

Amb la nova configuració, que està prevista que entri en funcionament el proper 14 de març, funcionaran dos nuclis de sortida i un d'entrada per als serveis de Rodalies i Mitja Distància, eliminant els actuals controls d'accés diferenciats a les vies 13 i 14, i es modificarà la zona d'entrada per als trens de Llarga Distància que circulen per vies d'ample convencional.

De forma paral·lela, Adif està treballant en la planificació de l'execució de les obres d'infraestructura per a la configuració del nou esquema de vies, conegut com 4 +4.

situacio actual

Situació actual

 

situacio final

Situació final

El projecte 4 +4

El projecte 4 +4, que suposa una inversió superior als 8,9 milions d'euros, permetrà implantar un nou esquema de vies a l'estació de Sants, la qual cosa resulta de gran importància per a la millora del servei, ja que permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l'explotació en el nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona.

Els principals objectius són equilibrar les operacions d'entrada i sortida de trens a la terminal barcelonina per agilitar els moviments d'estacionament i de pujada i baixada de viatgers, permetent un augment de la fluïdesa en el pas per aquesta estació, la qual cosa redundarà en una reducció dels temps de viatge.