Mar Brava, la nova embarcació dels Agents Rurals per protegir els espais naturals ja està a punt per a la campanya d'estiu. L'embarcació complementarà el servei que fins ara ja donava la Massa d’Or pel patrullatge, la vigilància i control dels espais protegits marítims de la demarcació de Girona.

De vora 11 metres d’eslora i motor híbrid de baixes emissions, aquesta nova eina donarà major operativitat, autonomia i capacitat de resposta dels Agents Rurals en l'àmbit aquàtic. Una embarcació pionera "ja que té un motor híbrid i de molt baixes emissions" ha destacat el director general dels Agents Rurals, Marc Costa, durant la seva presentació aquest matí al Port de la Selva.

 

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, ha posat en valor la incorporació de noves eines, com aquesta embarcació que permetrà “millorar les eines de treball que els agents rurals tenen a la seva disposició”. 

El cos dels Agents Rurals, un dels cossos d'emergències de Catalunya, està immers en el seu pla estratègic de reforç que es va començar després de la mort de dos agents a mans d'un caçador a Aspa. Des d'aquell moment fins ara, el Govern ha reimpulsat el cos per dotar-lo de les eines necessàries sota una Direcció General i una estructura operativa inexistent fins fa 3 anys. 

Per la seva banda, l’inspector en cap del cos, Josep Antoni Mur, ha volgut destacar el “fort impuls del Grup de Suport Marí que el 2020 va incrementar la dotació de personal fins als 23 agents que avui el formen”. La incorporació d’aquesta nova embarcació abans de la campanya d’estiu comportarà ”un increment de la capacitat de la resposta marítima del cos” davant actuacions com la lluita contra el furtivisme, la protecció de la posidònia o la realització de focs en cales o espais inaccessibles”.

La Mar Brava

La nova embarcació és una QUER 35 Pilot Cabin Walkarround, que ha estat desenvolupada per la drassana Quer Professional Boats de Port de la Selva, a l’Alt Empordà. És una embarcació de 10,8 metres d’eslora total i és híbrida, un fet pioner en embarcacions d’aquestes característiques.

Compta amb un motor Volvo D6-380 EVC2 de baixes emissions i amb un motor elèctric de 10Kw Torqueedo, sent una de les barques més modernes i eficients que existeix avui en dia.

 

A més a més, l’embarcació proporciona un gran espai a popa per a poder treballar d’una manera molt més còmoda, i incorpora un espai de treball i descans resguardat per a la tripulació, equipat amb sistemes anti-fatiga i anti-mareig, i millorant l’aïllament tèrmic i acústic de la mateixa.

A més a més, la barca estarà dotada d’un equipament tecnològic d’última generació, que incorpora un sonar 3D, el radar o la càmera tèrmica, que incrementarà de manera substancial l’eficàcia i la seguretat de les actuacions.