Aglomeracions i cues a les andanes i estacions del metro de Barcelona en una nova jornada de vaga. Els usuaris han hagut d'esperar fins a 10 minuts per accedir a la via a l'estació de La Sagrera, ja que degut a l'afluència de viatgers, s'hi ha regulat l'accés.
També s'han hagut de regular els accessos a Sagrada Família i Verdaguer.
❗️🚇S’estan regulant els accessos a les estacions següents de #metrobcn:
— TMBinfo (@TMBinfo) April 8, 2019
-Sagrada Família
-La Sagrera
Si us plau, segueix les indicacions del personal.
Alguns trams de la L5 circulen especialment carregats, sobretot entre Sants i Diagonal (direcció Vall d'Hebron) i entre La Sagrera i Sants (direcció Cornellà).
Per altra banda, com a conseqüència de la vaga els passatgers del Metro de Barcelona s'han reduït un 13% entre les 7.00 i les 8.00 hores d'aquest dilluns en comparació amb un dia laboral qualsevol.
Serveis mínims
TMB va anunciar els serveis mínims per a la vaga de metro del dilluns 8 d'abril. Així doncs, sobre el paper, les franges més afectades seran de 6:00 a 6:30, de 9:30 a 10:00 i de 21:35 a 23:35, en què tan sols circularà el 20 % dels metros. De 6:30 a 9:30 i de 16:00 a 20:00 tan sols circularan el 40% dels combois. De 10:00 a 16:00, els metros funcionaran amb normalitat.
ℹ️🚇 Fins a les 10.00 h #serveismínims a #metrobcn:
— TMBinfo (@TMBinfo) April 8, 2019
-Fins a les 9.30 h➡️ 40%
-De 9.30 a 10 ➡️ 20%
❗️Es recomana optar per mitjans alternatius.
+info: https://t.co/ba7KBkAq2V pic.twitter.com/t4HNXNe6JI
Malgrat tot ja es va avisar la setmana passada que els serveis mínims del 40% dels trens en hora punta i del 20% en hora vall, serien insuficients per absorbir la demanda de transport d’un dia feiner.
A la tarda, hi ha prevista una manifestació dels treballadors, que començarà a les 16:45 a plaça Universitat fins a la plaça Sant Jaume.
Per què fan vaga?
Els treballadors de metro de TMB van aprovar en una assemblea celebrada el passat 21 de març secundar la protesta durant aquestes dues jornades a raó de quatre hores per torn en protesta per la gestió que fa l'empresa de la crisi de l'amiant.
En l'assemblea celebrada fa dues setmanes, els treballadors també van portar a votació altres motius per secundar la vaga, com l'automatització de les portes de les estacions després del darrer servei de metro del dia, el cas d'un treballador acomiadat que TMB va recórrer la seva readmissió i la gestió de la bossa d'estiu, després que l'empresa no tornés a contractar tres treballadors.
Estos son los motivos para la #VagaMetro ¿Por qué? ¿Para qué? @AdaColau queremos poder trabajar sin perder la salud y para ofrecer un mejor servicio a los usuarios en #metrobcn
— CGT metro Barcelona (@CGTmetroBCN) January 29, 2019
👇👇👇 pic.twitter.com/APW6u1KN9W