Els usuaris del transport públic han dit prou i aquest dilluns van convocar una protesta per al pròxim 22 de març davant el desgavell a la xarxa ferroviària de Catalunya. Ara, aquest dimecres, les diferents plataformes convocants —Trens Dignes, Dignitat a les Vies, Perquè no ens fotin el tren (R3), Salvem l'R2 Nord, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Valls i Usuaris Avant Catalunya— han explicat que es tractarà de diferents concentracions a diversos punts del país. Així serà la protesta (descentralitzada) contra el caos a Rodalies, amb mobilitzacions a Tortosa, Tarragona, Segur de Calafell, Valls, Lleida, Cardedeu i la Garriga, el dissabte 22 de març a les dotze del migdia.
En una atenció conjunta als mitjans de comunicació des de l'estació de Sants, la portaveu de Dignitat a les Vies, Anna Gómez, ha explicat que els usuaris del tren sortiran al carrer el pròxim 22 de març "cadascú des d'un punt del territori que ens representa". El president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Adrià Ramírez, ha afegit que qualsevol altra concentració convocada per un altre grup d'usuaris "també serà benvinguda". "Us convidem a tots a participar-hi i a continuar empenyent per un servei digne, millor, còmode, segur i eficient per a tothom", ha conclòs.
Sense contacte amb Adif
El portaveu de la plataforma d'usuaris de l'R3, Marc Janeras, ha explicat que cada organització ha tingut "les seves interlocucions" amb les diferents autoritats. Si bé han pogut parlar tant amb la Generalitat com amb Renfe, ha lamentat que la interlocució amb Adif és "impossible": "És molt distant i impermeable". "La interlocució la busquem, la promovem, però falta que sigui eficaç, que qui rep aquesta interlocució l'apliqui", ha afegit.
Des de Trens Dignes Terres de l'Ebre-Priorat, Adria Allo ha criticat que no hi hagi hagut millores després dels cinc mesos de tall total entre Tarragona i Barcelona. "Les promeses que se'ns feien de cara al març, ara són de cara al setembre", ha retret. Pel que fa a l'R3, Janeras ha manifestat que "la manca de fiabilitat" del servei a la línia de Puigcerdà és "terrible". I Maria Vidal, de Salvem l'R2 Nord, ha explicat que la població ha augmentat "moltíssim" al Vallès Oriental els últims anys, mentre que "en trenta anys no s'han augmentat freqüències". Sobre Valls i l'R13, David Cortés ha reclamat la connexió amb Tarragona via Reus. Finalment, per part dels usuaris d'Avant a Lleida, Kevin Bruque, ha denunciat la manca de connexió de Renfe i Adif amb el territori: "Necessitem que l'Avant pugui connectar amb la resta de comarques i capitals de Ponent i les terres de Lleida".