A finals del 2025, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) assumirà la gestió de l’actual RL3 Lleida-Cervera, del sistema Rodalies Lleida i operada per Renfe. Per poder assumir aquest canvi i, a més, allargar-lo fins a Manresa, l’empresa Stadler ja treballa en la construcció de quatre trens, per tal d’oferir, quan aquests estiguin operatius, 12 circulacions diàries per sentit entre Lleida i Cervera, cinc de les quals circularan fins a Manresa. En el marc de la fira Tomorrow Mobility i juntament amb els nous trens d’FGC per la línia Barcelona-Aeroport del Prat, aquest dimecres s’ha donat a conèixer com seran aquests nous combois.

🟢 De verd llampant i amb pantalles d'informació de vols: així seran els trens d’FGC a l’aeroport del Prat

Els nous trens elèctrics, formats per tres cotxes, tindran sis portes a cada costat (12 en total), 164 seients (140 de fixes i 24 d’abatibles) i una capacitat total de 439 viatgers. A banda dels indicadors sonors d’obertura i tancament de portes, els trens tindran un sistema d’enllumenat verd (obertura) o vermell (tancament) per facilitar la identificació de la maniobra per part de les persones amb discapacitat auditiva. A cada tren hi haurà 15 pantalles panoràmiques d’informació al client (cinc a cada cotxe). A més, el sistema d’informació al viatger comptarà amb 16 altaveus a cada cotxe. Per informar els passatgers de les andanes, els trens disposaran de vuit pantalles LED exteriors, dues de les quals de frontals (ubicades a la part superior de cada cabina) i sis de laterals.

Interior dels futurs trens d'FGC Lleida-Manresa / Foto: FGC

Els trens seran accessibles, sense escales d’accés des de l’andana i amb rampa automàtica a les portes properes a la zona de mobilitat reduïda. El pas interior entre cotxes està permès mitjançant passadissos d’intercomunicació, amb una lleugera rampa, sense graons. Cada tren disposarà de dos espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda, així com dos espais multifuncionals per a bicicletes, cotxets, etc. La zona reservada per a persones amb mobilitat reduïda estarà ubicada al cotxe intermedi i disposarà d’un polsador per sol·licitar parada. El cotxe intermedi, a més, disposarà d’un sistema d’assistència per als usuaris amb audiòfons per comunicar transmissions de servei i anuncis d’emergència. El lavabo del tren, adaptat a persones amb mobilitat reduïda, tindrà porta d’accionament elèctric.

 

La construcció dels nous trens, ja en curs, va a càrrec de l’empresa Stadler, i el lliurament del primer tren per iniciar el període de proves està prevista per al segon trimestre del 2025. El contracte adjudicat a Stadler inclou el manteniment dels quatre trens elèctrics per un període de 15 anys. El subministrament de les quatre noves unitats té un cost de 44 milions d’euros i el manteniment, de 21,2 milions.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!