Els trens d'alta velocitat s'estrenen a l'interior de la Sagrera. Segons ha informat Adif, aquest diumenge un comboi ha creuat internament per primera vegada la futura estació inaugurant així les instal·lacions. Ho ha fet uns minuts abans de dos quarts de set del matí i després de set mesos de proves. Per fer possible la circulació s'han posat en servei tres vies d'ample estàndard per als trens del corredor entre Barcelona, Girona i la frontera francesa. A partir d'avui, Adif calcula que 34 trens d'alta velocitat travessaran diàriament per dins l'estació de la Sagrera de dilluns a divendres, i 28 més ho faran el cap de setmana. A més, s'han posat en funcionament quatre vies a la Zona de Tractament Tècnic de Trens amb l'objectiu de descongestionar i "incrementar la capacitat operativa" de l'estació de Sants.

L'estació de la Sagrera va prenent forma

L'estació de la Sagrera va prenent forma tot i que encara no se sap quan finalitzaran les obres. Segons Adif, la circulació interior de trens d'alta ha estat possible en completar-se la construcció de la meitat de la coberta de l'estació de la Sagrera corresponent al cantó de Sant Martí de Provençals, així com la xarxa d'una via general de circulació i dues més d'apartat en ample estàndard. Els tècnics també han instal·lat la catenària i altres elements d'electrificació, els equips de telecomunicacions, senyalització i seguretat dels sistemes. Un cop enllestida, la nova estació de la Sagrera agruparà serveis de Rodalies i alta velocitat així com una estació d’autobusos i la parada de tres línies de Metro, L4, L9 i L10.

"Els trens que connecten Barcelona amb Girona i la frontera francesa ja circulen des d'avui per l'interior de la Sagrera amb la posada en marxa de tres noves vies. Una altra fita més d'un projecte amb una inversió de 1.270 MEUR i que permetrà també millorar l'operativa de Sants", ha recordat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, en una piulada.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!