Els alumnes d'ESO i de segon de batxillerat amb matèries pendents de la primera o la segona avaluació podran recuperar amb el lliurament de tasques o mitjançant avaluacions en línia, en funció del que decideixin els equips docents, segons ha establert el departament d'Educació.

La Generalitat ha determinat els criteris d'avaluació per a infantil, primària, ESO, batxillerat, cicles formatius, ensenyaments de règim especial i ensenyaments artístics superiors a través de dues instruccions als equips docents i professorat de cara al tercer trimestre, que a causa del confinament per la Covid-19 es porta a terme a distància.

El Departament d'Educació assenyala que "en cap cas les qualificacions de la 3a avaluació podran modificar de manera negativa l'avaluació dels aprenentatges assolits entre setembre del 2019 i març del 2020". És a dir, les notes del tercer trimestre, si són pitjors que les dels dos trimestres precedents, no repercutiran en l'avaluació final de l'alumne.

La conselleria sosté en aquest sentit que el professorat disposa de prou informació per avaluar els alumnes, atès que fins al tancament dels centres ja s'havien dut a terme dues terceres parts del curs lectiu.

El Govern insta els equips docents a valorar "el grau d'assoliment de les competències professionals, personals i socials, així com el nivell d'adquisició del currículum per part de l'alumnat". "L'objectiu no és acabar els programes, sinó promoure els aprenentatges adequats i factibles", assenyala el text.

Com es farà a infantil i primària?

En el cas de l'educació infantil, l'informe final de curs "ha de reflectir prioritàriament les observacions que s'han realitzat durant el temps compartit amb els nens".

Per contra, en l'educació primària "cada centre ha d'elaborar un model propi d'informe", sempre tenint en compte que "l'objectiu no és la qualificació, sinó l'aprenentatge adquirit per part de l'alumne".

FP, al curs següent

Pel que fa a la Formació Professional, "els resultats d'aprenentatge de les unitats de la tercera avaluació que no s'hagin pogut assolir s'han de tenir en compte en la planificació del curs següent".

Per a l'alumnat de segon curs de Formació Professional, que ja han seguit més del 80% del curs, l'últim trimestre -l'ensenyament s'ha de completar, sigui de manera no presencial o presencial, en el futur- "es considerarà com un valor afegit" , però "no pot condicionar de forma negativa l'avaluació final".