Si volem mantenir la nostra manera de viure, ¿no hauríem de protegir allò que la fa possible?”. Aquest és el lema de la primera part de la nova campanya d'estiu de la cervesa Estrella Damm, amb l'anunci més esperat de l'any. Els anuncis de Mediterràniament, que tradicionalment tenien un to festiu, en aquesta ocasió tenen un missatge ecològic: la defensa dels mars. I apareix, justament, el dia després del Dia dels Oceans, en què la lluita contra els plàstics n'ha estat un eix central.

A l'anunci, una ballarina, que es mou lliurement pel fons del mar, acaba enfrontant-se amb un mar de plàstics que l'embolcalla. Paral·lelament, la veu del mar s'adreça directament a l'oient: "Sento terror / No entenc / Perquè em cremes la pell / M’arrenques els cabells / I em deixes sense alè". Però acaba amb un missatge optimista: "Hi ha d’haver / Una altra manera de viure...".

Estrella Damm Ànima (2)

‘Ànima’, una idea original d’Oriol Villar i realitzada per Nacho Gayán, està protagonitzada per la ballarina canadenca Claire Friesen. Ànima és la primera de les dues campanyes que formaran part de la nova edició de ‘Mediterràniament’ aquest estiu. La segona part veurà la llum en els propers dies.

Estrella Damm Ànima (4)

Estrella Damm ha apostat, paral·lelament a aquest anunci, per la sostenibilitat. El 100% de l’electricitat que consumeix Estrella Damm ja compta amb el certificat d’origen verda. Actualment compta amb més de 12.000 m2 de plaques solars i instal·lacions de cogeneració a partir de les energies renovables i gas natural. A tot això s’hi suma un ambiciós projecte per reduir el consum d’energia, centrat en la millora de l’eficiència energètica de les seves instal·lacions i l’aprofitament de calors residuals, fet que ha permès reduir un 63% les seves emissions de CO2 en els últims 10 anys. A aquest fet, s’hi suma la reducció del 37% del consum d’aigua a l’última dècada, que ha estat possible gràcies a l’optimització del seus recursos hídrics.

El reciclatge i la sostenibilitat dels envasos també són una prioritat per a la marca, que ja compta amb el 65% dels seus envasos reutilitzables, el 100% dels quals són reciclables. D’altra banda, Estrella Damm recull cada estiu prop de 500.000 llaunes de compactadores que la cervesera instal·la cada any a 349 punts distribuïts al llarg del litoral mediterrani, per fomentar el reciclatge entre la població i contribuir a cuidar el medi ambient.