Després de cinc mesos d'obres, aquest dilluns es va reprendre la circulació de trens pel túnel de Roda de Berà i, per tant, el servei Tarragona-Barcelona de les línies R14, R15, R16 i R17 —això sí, amb un ridícul inclòs—. Però la recuperació ha arribat amb una sorpresa: el tancament d'una estació amb més de cent anys d'història. Aquesta estació de trens catalana ha deixat de funcionar aquesta setmana després de 135 anys de servei: la dels Guiamets, al Priorat, de l'R15.

Als nous horaris de la línia R15, en vigor des d'aquest dilluns a les tres del migdia, ja no hi apareix l'estació dels Guiamets. Els trens només aturen abans, a Capçanes, i després, a Móra la Nova. Ni Rodalies ni cap altra autoritat sembla haver informat sobre el tancament, després que diumenge a la tarda hi fes parada l'últim comboi en sentit Barcelona. Diversos usuaris han lamentat a les xarxes socials la manca d'informació sobre aquesta qüestió.

Tal com recull la premsa local, l'estació tenia un servei limitat de dos trens diaris, ara fa cinc mesos. I això ha fet que l'aturada fos poc atractiva i útil —l'any 2016, per exemple, va registrar menys de mil usuaris—, segons alguns dels usuaris, que s'han mostrat comprensius amb la decisió i han recordat que l'estació dels Guiamets estava situada en un lloc remot, mentre que els pobles propers tenen alternatives com Capçanes o Vilabella. D'altres, en canvi, han criticat que tenien abonaments que inclouen l'estació fins al 30 d'abril.

L'estació va entrar en servei l'any 1891 quan es va estrenar el tram construït per la Companyia dels Ferrocarrils de Tarragona a Barcelona i França (TBF) entre Marçà-Falset (1890) i Móra la Nova. Durant els anys 70 es va convertir en baixador i es va suprimir el seu personal, de manera que l'edifici de viatgers està tancat. Les obres són d'estil eclèctic, incloses en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
 

Estacio Guiamets / Wikimedia Commons
Wikimedia Commons
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!