Segons les dades publicades pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en els primers vuit mesos de l’any un 18,9% dels teleespectadors va escollir el català com a idioma per mirar la televisió en obert, mentre que la llengua castellana va ser l’opció preferida pel 69,6% dels teleespectadors. No obstant això, els percentatges no sumen el 100% perquè no reflecteixen la televisió de pagament a l’oferta en castellà i la televisió local en l’oferta en català, com tampoc es comptabilitza les desconnexions que RTVE emet en català.
Així doncs, pel que respecta als mitjans que ofereixen contingut en català en relació amb l'oferta televisiva catalana, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) concentra un 15,3% de share entre els seus canals (TV3, 324, Esport 3, Super 3/33 i TV3 HD), mentre que el Grup Godó (8TV, Rac 105 i Barça TV) reuneix un 3,6% d'espectadors davant el televisor.
La quota de pantalla de mitjans que utilitzen el castellà com a llengua vehicular l'encapçala el Grup Mediaset España (Telecinco, Cuatro, FDF, Energy, Boing, Divinity...) amb un 26,8%, seguit del Grup Atresmedia (Antena 3, La Sexta, Nova, Neox, Mega...) amb un 24%. Entre ambdós grups apleguen més de la meitat de l'audiència a Catalunya. Per la seva banda, la Corporació de Radio i Televisió Espanyola (La 1, La 2, 24 horas, Teledeporte, Clan TV...) alberga un 12,8% de quota de pantalla.
TV3 i Telecinco, empatats
Per canals, TV3 i Telecinco acaben l'estiu empatats amb una mitjana de l’11,4% del share, seguits d’Antena 3 a un punt de diferència. TV3 ha liderat de febrer a maig les audiències (al gener ho va fer Antena 3), però amb l'arribada de l'estiu ha cedit la primera posició a Telecinco, que gràcies a les retransmissions de l'Eurocopa de futbol ha copat 8 dels 10 programes més vistos al juny i 5 dels 10 programes més vistos al juliol.
A més distància ja es troben La 1 (7,2%), Cuatro (6,7%) i La Sexta (6,6%). La cadena privada de contingut català, 8TV, representa el 3,4% de share.
Les ràdios generalistes catalanes, hegemòniques
L'estudi del CAC també recull audiències radiofòniques, i segons la darrera onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM), el segon quadrimestre del 2016 totes les ràdios generalistes perden oients, però es mantenen en la mateixa posició en el rànquing, fet que consolida les ràdios catalanes com a predominants a les ondes. D'aquesta manera, RAC1, amb 659.000 oients, continua al capdavant, seguida de Catalunya Ràdio amb 509.000 oients.
Per trobar ràdios generalistes espanyoles cal baixar fins a la tercera posició, ocupada per la SER amb 337.000 oients. Després ve la COPE amb 175.000 oients, Onda Cero amb 108.000 oients i RNE amb 102.000 oients.