HazteOir segueix en auge. L'organització ultracatòlica i antiavortista dirigida per Ignacio Arsuaga ha quadruplicat els seus ingressos en els darrers vuit anys, el que es tradueix en 4 milions d'euros anuals, segons destapa elDiario.es. El gruix dels ingressos són conseqüència de les aportacions regulars que realitzen els seus simpatitzants, que de la mateixa forma que els ingressos, en el mateix període s'han multiplicat per 13. El creixement d'aquesta organització no ha estat lineal, el seu clímax el va aconseguir quan va aconseguir treure centenars de milers de persones, entre els quals hi havia bisbes, per protestar contra la llei del matrimoni igualitari o la reforma de la Llei de l'Avortament. El citat diari apunta que malgrat que els ingressos tendeixen anar a l'alça, no ho fan en cada exercici.
L'organització es va veure beneficiada pel PP, quan l'exministre Jorge Fernández Díaz la va declarar d'utilitat pública. Tanmateix, amb l'arribada del govern de Pedro Sánchez el 2019 se li va treure aquesta condició, però no sembla que afectés els seus comptes. L'evolució dels ingressos d'HazteOir va per ràfegues: una pujada forta entre 2016 i 2017, els 3 següents força estables, i una destacada pujada el 2020, els 3 següents anys torna l'estabilitat fins al 2022, que ha presentat les xifres més baixes.
Més agressivitat, més ingressos
L'agressivitat en el discurs de l'organització ultracatòlica s'ha traduït sempre en un augment dels ingressos. En concret, el 2016 i 2017, es van elevar els ingressos un 61% i un 34%, respectivament, que van coincidir amb les campanyes contra les dones i el col·lectiu LGTBI. L'auge d'aquesta campanya va arribar amb la passejada dels autobusos trànsfobs per diferents ciutats. En aquests dos exercicis van passar d'ingressar 1,1 milions d'euros a 2,5 milions. Gran part de l'increment d'ingressos responen a les aportacions regulars dels socis, una xifra que va passar de 15.470 euros anuals el 2015, a 579.519 euros el 2017.
La campanya de l'autobús trànsfob on lluïa el lema "si neixes home, ets home. Si ets dona continuaràs sent-ho", va ajudar a la projecció popular d'HazteOir, malgrat els problemes amb l'Ajuntament de Madrid, que el va acabar prohibint. El 2020, l'organització va tornar a pujar com l'escuma, quan va elevar la seva recaptació un 70%, situant-se per sobre dels 4 milions d'euros anuals. El creixement va coincidir amb l'aprovació de la llei d'educació coneguda com a 'llei Celáa', i es va començar a parlar de la llei d'eutanàsia. Les protestes al carrer contra les dues normes van ser aprofitades per l'organització i va tornar a treure a passejar els autobusos, en aquesta ocasió carregava contra l'aleshores ministra d'Educació, Isabel Celaá, on l'equiparava amb Hitler, un recurs que ha utilitzat en alguna ocasió per comparar el mateix Pedro Sánchez amb Adolf Hitler. Els autobusos d'Hazte Oir sempre han portat les autoritats a retirar-los de la via pública, i ha estat multat en diverses ocasions, l'última sanció la va imposar el Govern i va ser de 20.000 euros.
20 anys d'Hazte Oír
HazteOir es va fundar l'any 2001 a conseqüència dels moviments ciutadans que demanaven que es promoguessin més polítiques de suport a la família durant el govern de José María Aznar. Liderats per Ignacio Arsuaga ha aconseguit aglutinar bona part del catolicisme més radical, convertint-se en una plataforma per fer propaganda de les idees més ultraconservadores durant més de dues dècades. Hazte Oir ha tingut històricament vinculacions polítiques, primer amb el PP, i posteriorment amb Vox, defensant una postura radical sobre la defensa de la vida, el matrimoni tradicional i contra la igualtat home-dona. L'arribada de Vox a les institucions espanyoles ha ajudat a l'entrada d'Hazte Oír i Abogados Cristianos a les institucions.