Les emissions mitjanes de diòxid de carboni (CO2) dels cotxes nous venuts a Catalunya van arribar als 120 grams per quilòmetre recorregut el 2019, fet que suposa un 0,84% més respecte a l'any anterior, allunyant-se així de l'objectiu de 95 grams establert per la Unió Europea per a aquest any.

Aquestes dades han estat fetes públiques per la consultora MSI per encàrrec de la patronal dels concessionaris de vehicles Faconauto, que ha alertat que l'empitjorament de les emissions de CO2 suma ja tres exercicis consecutius.

Les emissions dels cotxes nous venuts a Catalunya arriben als 120g per quilòmetre recorregut el 2019 / ACN

Caiguda de matriculacions

Faconauto ha relacionat aquest augment de CO2 amb la caiguda en les matriculacions dels cotxes dièsel d'última generació i que, segons ha apuntat, "emeten menys que els de gasolina i que suposen ja només el 20% del mercat català".

Les vendes de cotxes dièsel van caure un 32,9% el 2019, al temps que les de gasolina han augmentat un 3,3% respecte a l'any anterior i ja suposen el 68,4% de totes les compres de vehicles.

Per la seva banda, els cotxes elèctrics van suposar només un 1,3% de les matriculacions a Catalunya el 2019, mentre que els híbrids (gasolina o dièsel/motor elèctric) van arribar al 7,5% i els híbrids a gas a un 2,4% .

Els objectius d'Europa

La patronal dels concessionaris ha advertit que "serà molt complicat que el sector compleixi amb els objectius d'emissions imposats per Europa per aquest any", en el qual no s'haurien de superar els 95 grams de CO2 per quilòmetre recorregut.

Segons el parer de Faconauto, per arribar a aquest màxim caldria que les vendes de vehicles dièsel d'última generació "tornessin a representar el 50%" del mercat i que es tripliquessin les d'elèctrics.