L'AVE 'low cost' de Renfe, el denominat AVLO, que es posarà en servei el 6 d'abril al tram Madrid-Barcelona, cobrarà als viatgers un suplement per determinats serveis, entre ells el de transportar una segona maleta, si bé la companyia encara no ha determinat l'import d'aquest càrrec.
La selecció d'un seient i els canvis i anul·lacions del bitllet figuren també entre els serveis del nou tren pels quals Renfe cobrarà un import addicional al del bitllet bàsic, que oscil·larà entre els 10 i els 60 euros.
A més, l'AVLO no comptarà amb una de les principals característiques de l'AVE convencional de Renfe, la del compromís voluntari de puntualitat. En virtut d'aquest compromís, la companyia torna als viatgers la meitat de l'import del bitllet en cas que el tren arribi a la seva destinació amb una demora de més de quinze minuts "en qualsevol circumstància, incloses les demores o incidències causades per força major", i l'import íntegre si la demora supera la mitja hora.
Bossa de mà i maleta de cabina
L'AVLO, que tindrà la mateixa velocitat i els mateixos temps de viatge que el convencional, presentarà una tarifa que composta per un preu bàsic i uns serveis addicionals que el client pot optar per afegir, entre els quals figura la segona maleta. A més, es permetrà com a equipatge gratuït per viatger una "bossa de mà o motxilla" amb unes dimensions màximes (27 x 36 x 25 centímetres) i una "maleta de cabina" també amb una mida màxima (55 x 35 x 25 centímetres). Tot l'equipatge addicional, tindrà un cost. També es cobrarà en el cas que el passatger vulgui triar un seient determinat, diferent al que aleatòriament li assignin els sistemes de venda, i per canvis i anul·lacions de bitllets.
La companyia ferroviària està encara analitzant els preus que tindran tots aquests serveis addicionals del seu tren de baix cost, del qual començarà a vendre bitllets a finals de gener.
En paral·lel, preveu anar augmentant gradualment el llistat de serveis addicionals que preveu oferir amb el cobrament del corresponent càrrec en l'AVLO. Entre ells figuren el transport de mascotes, el bitllet combinat amb Rodalies i connexió 'wi-fi'.
Més diferències amb l'AVE
L'AVLO no oferirà 'wi-fi', no posarà pel·lícules als viatgers, ni els oferirà premsa i revistes o restauració a la seva plaça. Tampoc no comptaran amb cotxe cafeteria, que es reemplaça per màquines de 'vending' de diferents aliments i begudes.
Tampoc no es disposarà dels 'cotxes silenciosos' amb què compten els trens d'alta vaelocitat convencional, ni oferirà servei d'acompanyament a menors que viatgin sols. Quant als serveis complementaris en estacions, el bitllet del nou AVE 'low cost' no inclourà plaça d'aparcament ni gaudir de les sales Club AVE.